تمام تقاضای بازار طلا برای سرمایه گذاری است/ خرید و فروش سکه باید تحت نظر اتحادیه باشد

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه تقاضای شخصی در بازار طلا وجود ندارد گفت: تمام تقاضای بازار طلا برای سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ شیشه بران عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا و سنگهای قیمتی اصفهان گفت: در زمان و شرایط اقتصادی بدی قرار داریم و اگر چه شاهد مشکلات اقتصادی در کشور هستیم، اما این مشکلات در همه جهان وجود دارد و این بدین معناست که ما نمی‌خواهیم و نمی‌توانیم به دور از جهان کار کنیم.

وی نمایشگاه را بستری برای تولید، فروش و صادرات دانست و افزود: نمایشگاه می‌تواند زمینه ساز  ارتباط با دیگر کشورها باشد و باید در همین شرایط سخت، مدیریت خوب خود را نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران لایق شرایط سخت را مدیریت می کنند، گفت: مدیریت در شرایط سخت هنر است در غیر این صورت در شرایط عادی چندان نیازی به مدیریت خاص نیست و باید مدیریت بحران را به خوبی اجرا کنیم.

شیشه بران با اشاره به فعالیت ۱۳۰۰ واحد صنفی مرتبط با طلا و جواهر در اصفهان اظهار کرد: تقاضایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد برای مصرف شخصی نیست و تنها برای سرمایه گذاری است،  این در حالی است که متاسفانه از تعداد هزار و ۳۰۰ واحد صنفی بسیاری از آنها نیمه فعال یا با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت و توان خود کار می‌کنند.

دلار نباید نا امیدمان کند

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه ایران ۷ هزار سال سبقه تولید طلا دارد، گفت: اولین سکه در بین النهرین که آن زمان مربوط به ایران بوده است، ضرب شده اما شرایط فعلی به هیچ وجه با پتانسیل تولید ایران در این زمینه همخوانی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۶ هزار واحد صنفی مرتبط با طلا و جواهر و فلزات گرانبها در کشور افزود: این رقم قابل تامل است و شاغلان به کار در این واحدها اعم از طلاسازی، نقره سازی، مهره سازی و واحدهای فروش و کل واحدهای مرتبط است.

وی با بیان اینکه دلار ۸ هزار و پانصد تومانی نباید زمینه دلتنگی و ناامیدی ما را فراهم کند، تصریح کرد: امروز باید در شرایط سخت در کنار هم دلگرم و امیدوار باشیم و باید بدانیم نمایشگاه بستری برای استفاده از تمام ظرفیت هاست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با ابراز تاسف از عدم رغبت فعالان این صنف به شرکت در نمایشگاه اظهار کرد: دلتنگی بزرگ من این است که مدت انتظار برای شرکت در نمایشگاه هنک کنگ ۱۳ سال است، در حالی که در اصفهان که اولین استانی است که استاندارد ملی در مورد فلزات را ثبت کرد باید از افراد صنف خواهش کرد تا در نمایشگاه شرکت کنند.

تلاش برای راه‌اندازی شهرک طلا

شیشه بران با بیان اینکه اصفهان در طول ۱۲ سال بهترین نمایشگاه طلا و جواهر را در سطح کشور داشته است، افزود: در زمینه ساخت شهرک طلا، جواهر و فلزات گرانبها اتحادیه تلاش خوبی داشته است تا این شهرک به عنوان یک شهرک کارگاهی، تولیدی و توریستی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در سبک و سیاق طلاسازی سرآمد ایران است، گفت: اصفهان در سبک و سیاق النگو، حلقه و زنجیر اساتید بسیاری دارد و در این تولیدات نمونه است و نباید فعالان این صنف به برگزاری نمایشگاه بی رغبت باشند.

وی در حاشیه بودن را به ضرر این صنعت دانست و اظهار کرد: چرا نباید از صنعت طلا و جواهر که می‌تواند چرخش مالی خوبی ایجاد کند حمایت کنیم و به جای آن از ترکیه که تا ۱۰ سال پیش هیچ ظرفیتی در این حوزه نداشت و تنها کارهای ما را پرداخت می‌کرد طلای قاچاق وارد کنیم؟  

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در خصوص واحدهای فعال اصفهان گفت: تعداد واحدهایی که کد رهگیری و استاندارد دارند حدود هزار و ۵۷۰ واحد است که کل مجموعه با احتساب نقره فروشان به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد می‌رسد و فلزات گرانبها شامل نقره و سکه هم می‌شود.

شیشه بران با بیان اینکه تمام مردم ایران به طور سنتی علاقمند به خرید طلا هستند، گفت: نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ درصد تولیدات این صنعت تاکنون در اصفهان بود، اما امروزه با توجه به شرایط بد اقتصادی اینگونه نیست.

وی در انتقاد به فروش سکه از طرف بانک مرکزی افزود: در حال حاضر بانک مرکزی عرضه کننده سکه است! مگر بانک مرکزی صراف است؟ در حالی که تولید سکه با بانک مرکزی است و خرید و فروش آن باید زیرنظر اتحادیه باشد.

کد خبر 348408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.