کَبک فرانسه خروس خواند/ دومین قهرمانی پس از ۲۰ سال

خروس ها با پیروزی ۴ بر ۲ برابر کروات ها برای دومین بار جام جهانی را فتح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های فرانسه و کرواسی در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر ۲ فرانسه همراه بود تا دومین قهرمانی فرانسه در این رقابت‌ها رقم بخورد.

گل‌ها: مانژوکیچ (دقیقه ۱۸- گل به خودی)، گریزمن (دقیقه ۳۸- پنالتی)، پوگبا (دقیقه ۵۹) و امباپه (دقیقه ۶۵) برای فرانسه؛ پریسیچ (دقیقه ۲۸) و مانژوکیچ (دقیقه ۶۹)

اخطار: انگولو کانته (دقیقه ۲۸) و لوکاس هرناندز (دقیقه ۴۱) از فرانسه؛ ورسالیکو (دقیقه ۹۰+۲) از کرواسی

فرانسه: هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته (۵۴- استیون انزونزی)، کیلیان امباپه، بلیز ماتوئیدی (۷۳- کورنتین تولیسو)، آنتون گریزمان و اولیویه ژیرو (۸۱- نبیل فکیر(

کرواسی: دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ (۸۱- مارکو پیاکا)، ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ (۷۱- آندری کراماریچ)، ایوان پریشیچ و ماریو مانژوکیچ

دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی بین فرانسه و کرواسی برگزار شد که از همان ابتدای بازی شکل تدافعی فرانسه و هجومی کرواسی کاملاً مشخص بود. فرانسه مانند همه دیدارهای قبلی‌اش توپ و میدان را به حریف داده بود و فضا را از آنها گرفته بود، این تاکتیک فرانسه البته جواب هم داد و در دقیقه ۱۸ پس از اینکه صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی مناسب شد "گریزمن" توپ را روی دروازه فرستاد تا این "مانژوکیچ" باشد که دروازه خودی را به اشتباه باز کند. کرواسی که نمی‌خواست خیلی زود تسلیم شود تنها ۱۰ دقیقه بعد روی یک ارسال از میانه میدان که در ادامه با شوت "پریسیچ" همراه شد بازی را به تساوی کشاند. اما در دقیقه ۳۸ فرانسه به لطف کمک داور ویدئویی صاحب یک پنالتی شد و این "گریزمن" بود که دوباره فرانسه را این بار از روی نقطه پنالتی پیش انداخت.

کرواسی که در نیمه دوم به قصد به تساوی کشاندن مجدد بازی به زمین آمده بود قبل از اتمام دقیقه ۱۵ نیمه دوم با گل "پل پوگبا" که روی یک شوت پای چپ از پشت محوطه جریمه به دست آمد شیرازه‌اش از هم پاشید و چند دقیقه بعد نیز با گل زیبای "امباپه" گل چهارم را دریافت کرد.

کرواسی هرچند یک گل را روی اشتباه مضحک "لوریس" و تیز هوشی "مانژوکیچ" در دقیقه ۶۹ جبران کرد اما در ادامه نتوانست اختلاف را کم کند تا این فرانسه باشد که با برتری ۴ بر ۲ برای دومین بار قهرمان جهان می‌شود.

فرانسه در حالی به دومین عنوان قهرمانی خود رسید که در ۲۰ سال اخیر ۳ بار در فینال جام جهانی حضور داشته است که تنها یک بار در سال ۲۰۰۶ برابر ایتالیا مغلوب شده است.

کد خبر 348407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.