دیگر به سیستم‌های مالی مبتنی بر دلار اعتمادی ندارم

رییس جمهور روسیه گفت: از زمانی که ترامپ تحریم‌های یکجانبه بر دیگر کشورها اعمال و قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند، دیگر به سیستم‌های مالی مبتنی بر دلار اعتمادی ندارم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های روسی به دنبال کاهش مبادلات سهام دلاری در داخل است و سیاست‌های دیگر بانک‌های کشور روسیه را در جایگزینی روبل به جای دلار با شدت بیشتری دنبال می‌کند.

«آندری کوستین»، رییس بانک وی‌تی‌بی در کرملین در دیدار اخیر خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد: «موضوع مهمی که من از ابتدای امسال به طور ویژه دنبال می‌کنم این است که مردم ظاهراً علاقه کمتری برای سپرده‌گذاری ارزی به دلار از خود نشان می‌دهند یا کمترگرایشی به اخذ وام‌ به دلار دارند. در مقابل این اقدامات با ارز روبل بیشتر شده است. ما بر این باوریم این می‌تواند نقطه عطفی در دلارزدایی از بخش مالی روسیه باشد.» بر اساس اعلام رییس بانک وی‌تی‌بی کارشناسان این بانک پیش‌نویسی از اهداف تعیین‌شده را که برای ارتقای بیشتر روبل در تجارت‌های بین‌المللی تهیه کردند.

وی افزود:«من فکر می‌کنم باید ابزارهای مالی خاص خودمان را ایجاد کنیم.این کمک خواهد کرد تا در مسائل مالی روسیه امنیت بیشتری وجود داشته باشد، اگرچه شوک‌هایی در خارج از کشور علیه روسیه وجود داشته باشد و این مسئله امکان توسعه بیشتری را کشور ایجاد خواهد کرد. ابزارهای مالی می‌تواند اوراق قرضه بر اساس یورو، سهام و سایر ابزارهای مالی باشد که در حال حاضر در غرب استفاده می‌شود.

در حال حاضر روسیه به دنبال راه‌هایی است تا وابستگی به ارز دلار را کاهش دهد، به ویژه پس از آنکه واشنگتن و هم‌پیمانانش تحریم‌هایی را علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ اعمال کردند.

در ماه می رییس جمهور روسیه اعلام کرد: از زمانی که آمریکا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه دیگر کشورها اعمال می‌کند و قوانین تجارت جهانی را نقض می‌کند، روسیه دیگر نمی‌تواند به سیستم مالی با غالبیت دلار اعتماد کند.

کد خبر 348401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.