آغاز چالش های اقتصادی از ماه آینده

مدیر پروژه تجاری هاب تجاری ایرانیان گفت: در سال ۲۰۱۷ اولین سرمایه ارتباط و اطلاعات و در نهایت پول عنوان شده در صورتی که در کشور این طور نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر رضا حسنی صبح امروز _۲۴ تیر ۹۷_ در بیست و سومین همایش روز صنعت با اشاره به اینکه  بیشترین دلیل شکل گیری درآمد زایی را پول می‌بینیم، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ اولین سرمایه را ارتباط و اطلاعات، دانش و تکنولوژی و در نهایت پول مطرح کردند در صورتی که در صنایعی که تنها پول تزریق شده خروجی خوبی نداشته است.

وی تصریح کرد: سرمایه تزریق شده را تنها با هوشمندی در واحد آموزش می‌توان چندین برابر کرد.

مدیر پروژه تجاری هاب تجاری ایرانیان با اشاره به چالش های اساسی در دستگاه‌های مختلف و صنایع افزود: بحث پولی و مالی، بین الملل، بازار،  ارز و توسعه بازار که هر کدام زیر مجموعه‌های مختلفی دارند جزو چالش های اصلی است.

حسنی با بیان اینکه چرخش نقدینگی در ایران یک چالش است، افزود: گردش دلار در ایران سالانه سه مرتبه صورت می‌گیرد،  در صورتی که در آمریکا ۳۳ و در کره جنوبی ۱۴ مرتبه این اتفاق رخ می‌دهد،  این یکی از دلایلی است که منابع مالی فریز می‌شود و باید در راستای اصلاح آن گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی از یک ماه آینده و در صنعت نفت از آبان شروع خواهد شد، افزود: نقدینگی یکی از عواملی است که در صنایع توهم می‌آورد و این یکی از خطاهای سیاستگذاری است.

کد خبر 348398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.