تور اروپایی ترامپ برای اعمال فشار بر آلمان، انگلیس و فرانسه

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها درصدد ایجاد موج ایران هراسی بیشتر در بین کشورهای منطقه و همچنین افزایش اعمال فشار به کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه هستند.

به گزارش ایمنا، محمدجواد ابطحی در خصوص سفرهای همزمان رییس جمهور و وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس و تاکید بر مقابله با جمهوری اسلامی ایران، گفت: باید اذعان کرد این سفرها همزمان با آغاز مذاکرات هسته ای وین انجام شده که امری قابل تامل و تعجب است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس، اظهار کرد: آمریکایی‌ها درصدد ایجاد موج ایران هراسی بیشتر در بین کشورهای منطقه و همچنین افزایش اعمال فشار به کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه هستند تا از این طریق مانع دستیابی به نتیجه مطلوب در روند مذاکرات شوند.

ترامپ می داند اگر اروپا در برجام بماند، تهدیدهایش نتیجه نمی دهد

وی در گفت‌و گو با خانه ملت با اشاره به اینکه وقتی تحریم‌های فلج کننده آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما اجرایی شد، فقط ۲۰ درصد برای این کشور نتیجه مطلوب داشت، ادامه داد: هم اکنون نیز ترامپ عنوان کرده که می خواهد سخت ترین تحریم‌های طول تاریخ آمریکا را برای ایران اجرایی کند، از این رو تلاش می کند تا کشورهای اروپایی را در کنار خود حفظ کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با چین، روسیه، کشورهای اروپایی و غیره ارتباط موثر و خوبی دارد، تصریح کرد: بر این اساس ترامپ به خوبی می داند اگر اروپا در برجام بماند، به هیچ عنوان تهدیدهایش به نتیجه نخواهد رسید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نباید از این نکته غافل شد که تلاش مستمر و رایزنی های مستقیم از سوی ترامپ و دولتمردان این کشور بیانگر افول سیاسی و کاهش اعمال قدرت آمریکا بر سایر کشورها است.

کد خبر 348382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.