تحریم‌ها ایران را آب‌دیده تر خواهد کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمی توان به طور کلی منکر تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور شد، اگر صنعت‌گران ایرانی نیاز به نوسازی تکنولوژی و دستگاه‌های خود و یا واردات قطعات جدید داشته باشند، به واسطه تحریم دچار مشکل می شوند، اما در غیر این صورت، تحریم‌ها ایران را آب‌دیده تر خواهد کرد.

سید ناصر موسوی لارگانی در رابطه با تأثیر تحریم‌های جدید آمریکا بر اقتصاد کشور به خبرنگار ایمنا گفت: قبل از پرداختن به آثار تحریم‌های جدید آمریکا باید به این نکته توجه کنیم جمهوری اسلامی ایران قرار نیست تحت تحریمهای تازه ای قرار بگیرد که بخواهیم نگران تأثیرات آن بر بخشهای مختلف کشور باشیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که مسئولان ما که افراد با تجربه ای هستند و از اول انقلاب تاکنون نیز مسئولیت‌های مختلفی داشته اند، باید پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تحریم‌های مجدد آمریکا را می کردند تا حال نگرانی های زیادی از این بابت ایجاد نشود.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: اما در هر صورت نکته مهم این است اگر این تحریم‌های جدید آمریکا  هم خوب مدیریت شود، مثلا از واردات بی رویه جلوگیری شود و با برنامه ریزی و مدیریت اقتصادی کارها را پیش ببریم، قطعا صنعت ما پویاتر می شود.

موسوی لارگانی افزود: در حال حاضر ضربه ای به اقتصاد ایران وارد می شود این است که صنعتگران ایرانی با هزینه های بالا تولید را انجام می دهند، اما به دلیل قاچاق کالا و سودجویی عده ای، نمی توانند از پس هزینه های تولید برآیند.

وی تأکید کرد: با وجود حکمی که مقام معظم رهبری در مورد واردات کالاهای غیر ضروری صادرکردند و آن را حرام شرعی دانستند، اما متأسفانه باز هم در برخی موارد شاهد واردات اینگونه کالا هستیم، امری که اگر جلوی آن گرفته شود، صنعت ما می تواند توسعه بیشتری پیدا کند.

پیشرفت‌هایی که در طول چهل سال گذشته به آن دست یافته ایم، مرهون همین تحریم‌ها بوده، پس تحریم‌ها به شرط اینکه درست مدیریت شود، می تواند به نفع ما باشد.نمی توان منکر تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور شد

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: البته نمی توان به طور کلی منکر تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور شد، اگر صنعت‌گران ایرانی نیاز به نوسازی تکنولوژی و دستگاه‌های خود و یا واردات قطعات جدید داشته باشند، به واسطه تحریم دچار مشکل می شوند، اما در غیر این صورت، تحریم‌ها ایران را آب‌دیده تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از پیشرفت‌هایی که در طول چهل سال گذشته به آن دست یافته ایم، مرهون همین تحریم‌ها بوده و این شرایط سبب شده است تا ما خود به تولید برخی ماشین آلات و قطعات روی بیاوریم و در حوزه تسلیحات دفاعی و موشکی به خودکفایی برسیم، پس تحریم‌ها به شرط اینکه درست مدیریت شود، می تواند به نفع ما باشد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با تأثیر سرمایه‌گذاری های داخلی بر رفع مشکلات ناشی از تحریم، گفت: اگر نقدینگی موجود در کشور مدیریت و در بخش های تولید و صنعت به کار گرفته شود، می تواند تأثیر مثبتی بر رفع آثار مخرب تحریم‌های آمریکا داشته باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی باید جلوی صنعت‌گران و سرمایه گذاران فرش قرمز بیندازیم و با سلام و صلوات از آنها خواهش کنیم برای رفع مشکلات کشور کمک کنند، چرا که در زمان تحریم حتی یک تولید داخلی و ایجاد یک شغل جدید بسیار ارزشمند است.

باید از سرمایه گذاران داخلی حمایت کنیم تا به صحنه بیایند

موسوی لارگانی تأکید کرد: البته درخواست از سرمایه گذاران داخلی باید با حمایت از آنها همراه باشد و لازم است در این زمینه بسته های حمایتی شامل تخفیف‌ها و معافیتهای مالیاتی و سایر امتیازات را برای آنها در نظر بگیریم تا سرمایه گذاران رغبت کنند به میدان بیایند.

عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس، در رابطه با تدابیر مجلس شورای اسلامی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت: در روزهای اخیر تصمیمات خاصی که منجر به ایجاد قانون در خصوص مقابله با تحریم‌ها شود، اتخاذ نشده، بلکه تمرکز نمایندگان مجلس بیشتر روی آسیب شناسی بوده است.

در شرایط فعلی باید جلوی صنعت‌گران و سرمایه گذاران فرش قرمز بیندازیم و با سلام و صلوات از آنها خواهش کنیم برای رفع مشکلات کشور کمک کنند، چرا که در زمان تحریم حتی یک تولید داخلی و ایجاد یک شغل جدید بسیار ارزشمند است.وی افزود: در همین رابطه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به مجلس آمد و در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس داشت، راجع به مشکلات پیش روی این بخش صحبت کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: در جلسات غیر علنی که مجلس پیرامون اوضاع اقتصادی کشور برگزار کرد، نمایندگان ملت به این جمع‌بندی رسیدند که کار به دولت واگذار شود تا لایحه ای در خصوص چگونگی مقابله با تحریم‌های آمریکا ارائه و مجلس نیز از آن حمایت کند.

راه برون رفت از مشکلات تحریم، حمایت از کالای ایرانی است

موسوی لارگانی افزود: در حال حاضر کشور در موقعیتی قرار دارد که همه باید دست به دست هم بدهیم تا این بار هم توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: البته اگر در سالهای اخیر توجه بیشتری به فرمایشات مقام معظم رهبری داشتیم و از تولید و اشتغال داخلی حمایت می کردیم،بسیاری از مشکلاتی که حال گرفتار آنها هستیم، پیش نمی آمد.

وی افزود: راه برون رفت از مشکلات، تکیه بر داشته های خودمان و حمایت از تولید کنندگان داخلی و کالای ایرانی است؛ که شعار سال ۱۳۹۷ نیز هست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با رویکرد دولت به رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها گفت: هر چند در گذشته برنامه ریزی‌های جدی برای وضعیت فعلی انجام نشده بود، اما با توجه به مسائلی که پیش آمده و بدعهدی های دشمن، رویکرد دولت به سمت کمک به اشتغال و تولید داخلی و  جلوگیری از واردات بی رویه و غیر ضروری است.

وی افزود: در شرایط کنونی حفظ و حمایت از پشتوانه پول ملی لازم و ضرروی است  و در این راستا ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی باید تنها به کالاهای ضروری اختصاص پیدا کند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: باید همه کمک کنیم تا تولید داخلی رونق بگیرد و مردم ما هم اگر می خواهند جوانانشان اشتغال پایدار داشته باشند، باید به سمت خرید کالاهای ایرانی و حمایت از آن روی بیاورند.

کد خبر 348379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.