ستاد ویژه تدابیر اقتصادی تشکیل دهید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و ‌شهرک‌های صنعتی ایران به مدیران اصفهان پیشنهاد داد برای رفع مشکلات این استان ستاد ویژه تدابیر اقتصادی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق نجفی صبح امروز_۲۴ تیر ماه_ در همایش روز صنعت اظهار کرد: استان اصفهان در طول تاریخ در تمامی مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور اثر گذار بوده است. در این استان مردان بزرگی همانند شهید کاظمی پرورش یافتند و چنین استانی با مسائل کوچک نمی لرزد بلکه باید کشور را نجات دهد.

وی با اشاره به صحبت های کارآفرینان و مسئولان استان در این جلسه گفت: این صحبت‌ها نشان می‌دهد که در شرایط مطلوبی نیستیم، اما در این شرایط باید تسلیم شد یا با برنامه و استراتژی حرکت کرد؟

معاون وزیر تصریح کرد: به صورت دستوری به مدیرانی مانند رییس سازمان صنعت و معدن استان و رییس شرکت شهرک های صنعتی استان می‌گویم باید از فردا ستاد تدابیر ویژه تشکیل شود تا نیروها در واحدهای صنعتی استان بسیج و مشکلات صنایع بررسی شود.در تهران هم چنین ستادی وجود دارد و مسائل را بررسی می‌کند.  

وی با اشاره به مشکلات مالیاتی و بیمه ای گفت: مدیران چنین دستگاه هایی باید بدانند که در چه شرایطی هستیم، مدیریت در این اوضاع مانند مدیریت در شب عملیات است و ما تجربه این مسائل را داریم، ما کاری کردیم که صدام توسط خود ملتش اعدام شد و نباید این موارد را فراموش کنیم.

معاون وزیر تصریح کرد: ما پیش از این تحریم ها را دور زدیم و امروز هم موفق خواهیم بود. در ستادی که در تهران تشکیل شده مشخص می‌شود چه کسی ثبت سفارش انجام داده اما محصولاتش را دریافت نکرده است.

نجفی با بیان اینکه در مسائل آب استان نشان دادید که مرد عمل هستید، تصریح کرد: اگر امروزه مشکلات تامین اجتماعی آنقدر مشکل ساز شده است پیشنهادات خود را به تهران برده و مشکلات را بازگو و پیشنهادات خود را ارائه دهید.

وی با بیان اینکه اگر امروزه اصول خود را رعایت و مقاومت نمی‌کردیم مانند لیبی بودیم، گفت: امروز ۲۰۱ واحد که در سراسر کشور تعطیل شده بود دوباره راه اندازی کردیم همچنین هزار و ۱۶۷ واحد با ظرفیت بالای ۶۰ درصد در حال فعالیت هستند.

معاون وزیر با اشاره به توانمندیهای داخلی گفت: دنیا که به آخر نرسیده است. پیش از این ۴ میلیون متر مربع پارچه مبلی وارد می شد که با راه اندازی واحدهای تولیدی داخلی این میزان تامین می شود و واردات این محصول صفر شد.

نجفی اضافه کرد: ۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که گفته می‌شود ۴۰ هزار واحد آن تعطیل است، اما آمار دقیق آن تا پایان سال تهیه می‌شود تا بتوان یک استراتژی دقیق تدوین کرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز کاهش می‌یابد، گفت: اگر مشکلی وجود دارد باید به رییس کل بانک مرکزی اطلاع داد تا مشکل حل شود. اگر هم مشکلی در سامانه نیما وجود دارد ما آن را پیگیری می کنیم.

معاون وزیر با اشاره به ابلاغ یک بخشنامه در ابتدای سال گفت:ما این آمادگی را داریم که امکانات بدهیم تا واحدهای صنعتی تشکیل شود و صدور مجوز شهرک نیز با استعلام محیط زیست وظیفه شرکت شهرک های صنعتی است.

کد خبر 348367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.