۴۷ واحد صنفی متخلف پلمب شد/ کلاهبرداری از طریق فروش اینترنتی مبل

دو کشته و مجروح در تصادف در نایین، پلمب ۴۷ واحد صنفی در اصفهان، کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در نجف آباد و کشف ۱۹ وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزلی در یکی از شهرک های اصفهان،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان پس از تحقیقات گسترده و انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام موفق شدند اعضای باند چهار نفره ای که به صورت حرفه ای از منازل مردم سرقت می کردند را شناسایی کنند.

سرهنگ سلیمیان افزود: با شناسایی سارقان، مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه همگی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از خودروی آنها مقادیری طلاجات مسروقه را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف سارقان به ۱۲ فقره سرقت منزل در سطح شهر اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به شکایت مالباختگان ارزش اموال مسروقه توسط این سارقین بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

عدم توجه به جلو ۲ کشته و مجروح بر جای گذاشت

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان اظهار کرد: ماموران پلیس راه " اصفهان - نائین "در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خارج شدن یک دستگاه پژو ۲۰۶ از جاده در محور " هرندان - پیله وران " به منظور بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه که براساس اعلام کارشناسان به علت عدم توجه به جلو راننده رخ داد، بر اثر شدت جراحات وارده راننده در دم فوت و یک  سرنشین نیزمجروح و به بیمارستان منتقل شد.

پلمب ۴۷ واحد صنفی متخلف در اصفهان

سرهنگ محمدحسن اسماعیلی، سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی پوشاک زنانه توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار کرد: در این طرح از هزار و ۲۲۳ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که درنتیجه ۴۷ واحد صنفی متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

سرهنگ اسماعیلی از صدور اخطاریه پلمپ برای ۹۱ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۱۲۴ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت موازین و مقررات مربوطه با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس ، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۰ تن چوب بلوط قاچاق در نجف‌آباد

سرهنگ محمدرضا خدادوست، فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد گفت: روز گذشته طرح مبارزه با قاچاق کالا توسط مأموران این فرماندهی در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: مأموران در این طرح طی بازرسی از یک گارگاه مقدار ۱۰ تن چوب بلوط قاچاق به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در همین رابطه یک نفر قاچاقچی چوپ بلوط دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

سرهنگ جواد درستکار، رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور" شاهین شهر - میمه"، بلافاصله مأموران پلیس‌راه " اصفهان - کاشان" به محل حادثه اعزام شدند.

وی عنوان کرد: متأسفانه براثر وقوع این حادثه رانندگی یک سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و ۲ سرنشین دیگر آن نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ درستکار اضافه کرد: کارشناسان پلیس‌ راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو راننده اعلام کرده‌اند.

کلاهبرداری از طریق فروش اینترنتی مبل

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی که در یکی از سایت های تبلیغاتی اقدام به درج آگهی فروش مبل کرده بود ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این شهروند پس از مشاهده آگهی فروش مبلمان در یکی از سایت های تبلیغاتی با فروشنده تماس گرفته که فروشنده تقاضای مبلغی بابت بیعانه می کند اما پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی وی نبوده است.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، ظرف چند روز متهم دریکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

کشف ۱۹ وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان

سرهنگ حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد:  در راستای افزایش ضریب امنیت محله ها،کاهش جرایم و شناسایی اموال مسروقه و تحویل آنان به مالباختگان، طرح پیشگیری از سرقت توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان در تعدادی از محل های این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور به مدت ۲۴ ساعت اجرا شد افزود: در این طرح تعداد ۱۴ دستگاه خودروی سواری و ۵ دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف و پس از طی مراحل قانونی به صاحبانشان تحویل شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در نجف آباد

سرهنگ محمدرضا خدادوست، فرمانده انتظامی نجف آباد گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی آنها شامل باغ ها و منازل نیمه ساز، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه تیم های ویژه ای تشکیل و با انجام اقدامات اطلاعاتی، هویت سارق مشخص شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد عنوان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازجویی ها متهم  به چندین فقره سرقت از باغات و منازل نیمه ساز اعتراف و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کرد که وی نیز در عملیاتی دیگر توسط مأموران دستگیر شد.

کد خبر 348330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.