۶۵ درصد مدارس اصفهان به فناوری‌های نوین تجهیز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از مدارس استان اصفهان به سیستم فناوری های نوین تجهیز شده است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر کمالی در نشست معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر کشور که در اصفهان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف آموزشی در سال های گذشته در استان اصفهان اظهار کرد: در اجرای طرح بزرگ "جابربن‌حیان" که به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش از سال ۹۱ در دوره ابتدایی اجرا شد، میزان استقبال از ۱۷.۵ درصد در سال ۹۱ به ۵۲.۲ درصد در سال جاری رسید.

وی در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از اجرای نظام ۳-۳-۶ در نظام شش ساله ابتدایی گفت: دوره ابتدایی باید به دو دوره اول و دوم با فضاهای آموزشی تفکیک شود، آموزش و پرورش استان اصفهان در این زمینه پیشگام بوده به صورتی که در سال تحصیلی ۹۳-۹۲  حدود ۱۳ درصد و در سال جاری نیز ۲۴.۵ درصد از مدارس در این خصوص تفکیک شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص وضعیت مدارس عشایری استان اصفهان گفت: در سال ۹۴-۹۳ مدارس عشایری در این استان به ثبت رسید، در حال حاضر  ۱۶۱ مدرسه برای این قشر در شش منطقه با جمعیت آماری شش هزار و ۵۷۸ نفر در حال فعالیت است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره از اردوهای عشایری سراسر کشور از ۱۴ تا ۲۴ تیرماه در اصفهان گفت: بعدازظهر امروز مراسم اختتامیه این اردوها در اردوگاه باغ ابریشم اصفهان برگزار می‌شود.

کمالی در خصوص تجهیز و توسعه فناوری‌های نوین در مدارس استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از مدارس استان اصفهان به سیستم فناوری های نوین مجهز شدند.

وی در خصوص افزایش مشارکت معلمان در برنامه های پژوهشی آموزش و پرورش گفت: مشارکت معلمان در این زمینه نسبت به دو سال گذشته با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است.

کمالی با بیان اینکه مشارکت دانش آموزان در استفاده از مجلات رشد در استان اصفهان و همچنین تولید محتوای آن افزایش خوبی داشته است، گفت: در  سال جاری ۵۰۴ هزار و ۸۰۱ نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان در این امر مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان هفت رتبه برتر در برنامه کیفیت بخشی به کلاس های چندپایه را کسب کرده است، افزود: برای توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان تفاهم‌نامه‌هایی با فولادمبارکه، اتاق بازرگانی و دیگر صنایع استان امضا شده است که قطعا نتایج خوبی در رشد و ارتقای آموزشی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص توسعه خدمات درمان و بهبود اختلالات یادگیری اظهار کرد: تعداد مراکز مربوط به درمان اختلالات یادگیری در استان اصفهان از ۱۵ مرکز طی پنج سال اخیر به ۳۴ مرکز افزایش داشته است.

وی با اشاره به ارتقای نرخ پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در استان اصفهان از ۴۱ درصد در سال ۹۲ به ۷۳ درصد در سال جاری گفت:  پست راهبران آموزشی و تربیتی مدارس عشایری برای  رسیدن به عدالت آموزشی نیز از تعداد ۲۹ نفر در سال گذشته به ۴۱ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

کمالی افزایش درصد شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال ۹۴-۹۳ را ۳۲ درصد اعلام و تصریح کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل در سال جاری به ۹۹ درصد رسیده و تلاش برای انسداد مبادی بی سوادی قابل تقدیر بوده است.

کمالی در خصوص طرح "شهاب" گفت: طرح شهاب به منظور جلوگیری از برگزاری آزمون‌های متعدد در دوره ابتدایی اجرایی می شود و به دنبال اجرای این طرح حذف آزمون از سه مدرسه در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به ۱۲ مدرسه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ رسیدیم.

کد خبر 348286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.