بیماران دیابتی و دارای پوکی استخوان ایمپلنت نکنند

دبیرعلمی چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی گفت: افراد سیگاری که روزانه استعمال بیش از ۱۰ نخ سیگار دارند، بیمارانی که داروهای کورتن استفاده می‌کنند، بیماران گرفتار دیابت و پوکی استخوان کنترل نشده بهتر است برای آنها ایمپلنت انجام نشود و یا این اقدام حتما در مراکز تحت مراقبت خیلی خاص و نه در مطب صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، احمد مقاره عابد در آستانه برگزاری چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی اظهارکرد: مشکلات حین کاشت ایمپلنت، بعد از جراحی یا زمان کارگذاشتن روکش و پروتز که ممکن است یک دندانپزشک چه در نواحی زیبایی چه نواحی غیر زیبایی با آن مواجه شود در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ایمپلنت نیز مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاشت ایمپلنت در نواحی عصب فک تحتانی می‌تواند خطرناک باشد و باید دقت زیادی در انجام آن صورت گیرد، افزود: کسانی که مشکل سیستمیک همچون دیابت و پوکی استخوان کنترل نشده دارند، عمل قلب باز یا پیوند کلیه شده‌اند افرادی که مشکلات عصبی داشته و یا سیمی درمانی شده‌اند به دلیل کیفیت استخوانی پایین انجام ایمپلنت برای آنها با محدودیت همراه است.

دبیرعلمی چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی ادامه داد: اینکه چه ایمپلنت و چه شرایطی برای این افراد در نظر گرفته شود نیز از دیگر مباحث مورد طرح و ارائه در کنگره است و جدیدترین موضوعات توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

مقاره عابد با اشاره به اینکه انجام ایمپلنت امروزه فراگیر شده است، افزود: جنس فلز ایمپلنت تیتانیوم است و به دلیل گران قیمت بودن کاشت ایمپلنت پیش از این، بیشتر در شمال تهران و جنوب اصفهان مورد استقبال قرار گرفته بود ولی امروزه آمار با ورود برندهای جدیدکره‌ای که قیمت پایین‌تری دارند بیشتر شده است.

وی افزود: هزینه ایمپلنت کره‌ای برای بیمار مبلغی حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان و برندهای اروپایی و سوئیسی حدود ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان است.

دبیرعلمی چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی با تاکید بر اینکه اگر در انجام ایمپلنت دقت شود خطراتی برای بیمار به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمار شرایط لازم برای ایمپلنت را به لحاظ شرایط جسمانی داشته باشد،ایمپلنت با موفقیت زیادی همراه خواهد شد.

کد خبر 348285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.