عدم حمایت جامعه زندانیان را به زندان باز می گرداند

گلپایگان- دادستان گلپایگان گفت: بسیاری از زندانیان پس از آزادی به دلیل ارتکاب مجدد به جرم به زندان باز می‌گردند که این موضوع نشان دهنده عدم حمایت جامعه از زندانیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، کیومرث امیرخانی امروز(شنبه) در جلسه هیئت مدیریه انجمن حمایت از خانواده زندانیان اظهار کرد: در این انجمن سعی شده در حد توان به زندانیان و خانواده آنان خدمات رسانی شود البته خیران در این زمینه نقش بسزایی داشته و در این راه از هیچ خدمتی فروگذار نکرده اند.

وی با بیان اینکه اگر جامعه سالم داشته باشیم همه افراد به خوبی و آرامش زندگی می‌کنند، افزود: تعداد زیادی از زندانیان پس از آزادی به دلیل ارتکاب مجدد به جرم به زندان باز می‌گردند که این برگشت نشان دهنده این است که نتوانسته ایم در جامعه از آنان حمایت لازم را انجام دهیم.

دادستان گلپایگان تصریح کرد: حمایت از زندانیان و خانواده آنان تنها بر عهده دادگستری نیست بلکه کمک سایر مسئولان را می‎طلبد، اگر با یک طرح و ایده زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کنیم خانواده آنان نیز در آرامش خواهند بود و بسیاری از مشکلات آنان رفع خواهد شد.

پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان برای آزادی ۳۹ زندانی جرائم غیرعمد

در ادامه مجتبی سلسله، مدیر انجمن حمایت از خانواده زندانیان اظهار کرد: در یک سال گذشته با انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و کارگاه‌های خصوصی زمینه اشتغال ۱۱ مددجو به صورت مستمر و ۴۵ نفر به صورت مقطعی انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته با انعقاد قرارد دادی با جهاد کشاورزی در برداشت محصول گل محمدی مبلغ ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حق الزحمه به مددجویان و خانواده زندانیان پرداخت شده است.

مدیرانجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: کمک نقدی و غیر نقدی در قالب سبد کالا، پوشاک و هزینه تحصیلی فرزندان زندانیان که توسط انجمن و موسسات خیریه و خیران در طول سال به ویژه ایام ماه رمضان و نوروزماه پرداخت می شود.

سلسله  افزود: تشکیل دوره آموزشی یک روزه جهت همسران زندانیان در قالب پیشگیری و کنترل کاهش آسیب های اجتماعی، پرداخت ۱۸۹ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان برای آزادی ۳۹ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته انجام شده است.

کد خبر 348281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.