باغ‌های بانوان از حداقل امکانات محروم هستند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باغ‌های بانوان اصفهان از حداقل امکانات محروم هستند و شرایط مناسب بانوان ندارند.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید از باغ‌های بانوان اصفهان اظهار کرد: در این بازدید مشخص شد که این باغ‌ها از حداقل امکانات محروم هستند و شرایط این باغ‌ها مناسب بانوان نیست.

وی با بیان اینکه تعدادی از این باغ‌ها به لحاظ حصارکشی و امنیت نیز دارای شرایط مناسبی نیستند، تصریح کرد: در برخی موارد برای راه‌اندازی این باغ‌ها تنها به حصار کشی مختصر در قسمتی از پارک بسنده شده است که از حداقل امکانات نیز محروم است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باغ‌های بانوان اصفهان از داشتن آب آشامیدنی نیز محروم هستند، افزود: همچنین تجهیزات مورد استفاده در این باغ‌ها مناسب نیست و این مراکز از داشتن یک سوپر مارکت و یا کافش شاپ نیز محروم هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و تفریحی که برای بانوان در این مراکز برنامه‌ریزی می‌شود در راستای افزایش اعتماد به نفس و توانمندسازی آنها است، گفت: این در حالی است که این برنامه‌ها نیز غنای لازم را ندارد و سازمان فرهنگی تفریحی باید بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشد.

روشن با تاکید بر اینکه قصد جداسازی بانوان از آقایان را نداریم، افزود: شرایط کنونی جامعه و عدم حضور مردان در کنار خانواده در طول روز ایجاد فضایی ویژه بانوان را الزام آور کرده است که البته با وضعیت فعلی اصلا مناسب نیست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود که فضای باغ‌های بانوان از ساعت ۱۹ به بعد به خانواده‌ها تخصیص یابد، اضافه کرد: شهرداران مناطق باید نسبت به باغ‌های بانوان توجه بیشتری داشته باشند، در سال جاری برنامه‌ای برای افزایش تعداد این باغ‌ها نداریم اما تجهیز و بهبود شرایط و تجهیزات این باغ‌ها در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 348279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.