در حفظ درختان کهنسال شهر سهیم باشیم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهروندان می توانند با پیوستن به پویش مردمی "سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر" و شناسایی، معرفی و حفاظت درختان قدیمی محل زندگی خود در پاسداشت این سرمایه های طبیعی سبز بکوشند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پویش مردمی "سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر"، طرحی است که به وسیله آن از عموم شهروندان دعوت می‌شود، با شناسایی و معرفی درختان کهن در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌ها سهمی داشته باشند.

وی افزود: خصوصیات درختان کهنسالی که شامل این طرح می‌شود، درختانی زنده و سالم با سن بالای ۷۰ سال و یا محیط دور تنه بیش از۷۰ سانتی‌متر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه به شهروندان فعال در این طرح، پس از اعلام نظر کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز جوایزی اهداء می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷، تلفن پاسخگوی ۲۴ ساعته ۳۲۶۷۰۷۰۶ و یا ارسال کد پنج به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۰۱۷۱۷ در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: ارزش و اهمیت درختان بر هیچ کس پوشیده نیست، اگر درختان از فضای شهری حذف شوند علاوه برکاهش منابع تصفیه هوا، فضای بصری، زیبایی شهر و تلطیف هوا نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه حفظ و نگهداری درختان به ویژه درختان تنومند وکهنسال شهر یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، گفت: این درختان، میراث کهن شهر هستند و برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر درختان کهنسال در محله های قدیمی شهر، حاشیه مادی‌ها و کنار بستر رودخانه کاشته شده که در حال حاضر با خشکی رودخانه و کاهش منابع آبی، این میراث ارزشمند در معرض خطر خشک شدن قرار گرفته‌اند.

کد خبر 348277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.