بمباران غزه و شهادت نوجوان فلسطینی

نیروهای رژیم صهیونیستی یک نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در جریان برگزاری تظاهرات بازگشت، جمعه وفاداری به خان احمر، دهها نفر هم زخمی شدند. فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی بازگشت را آغاز کردند. در این راهپیمایی‌ها دست کم ۱۴۰ نفر شهید و هزاران تن زخمی شده اند.

جنگنده بمب افکن های رژیم صهیونیستی مواضع نیروهای مقاومت را در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین پایگاه «عیسی بطران» وابسته به گردان القسام را در اردوگاه البریج واقع در مرکز غزه هدف قرار دادند. از سوی دیگر رسانه‌های محلی از به صدا در آمدن آژیر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیستی مجاور با باریکه غزه خبر دادند. براساس این گزارش سامانه ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فعال شده است.

رژیم صهیونیستی پیش تر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تهدید کرد که در صورت عدم توقف ارسال بادبادک های آتش زا از غزه به سرزمین های اشغالی، عملیات گسترده نظامی علیه این باریکه انجام خواهد داد.

در پاسخ به حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای مقاومت فلسطین چندین فروند موشک به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین «سیدروت» و «اشکول» در منطقه موسوم به غلاف غزه در سرزمین های اشغالی شلیک کردند. مقامات صهیونیستی از شهرک نشینان خواستند، شب را در نزدیکی  پناهگاه‌ها سپری کنند. طی هفته‌های گذشته حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه افزایش یافته است. نیروهای مقاومت فلسطین این حملات را بدون پاسخ نگذاشته و موشک‌ها و راکت‌هایی روانه سرزمین‌های اشغالی کردند.

کد خبر 348266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.