جنگ بُرنزی "هری‌کین" و "ادن هازارد"

دیدار رده بندی جام جهانی فوتبال در حالی امشب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود که کاپیتان های دو تیم دوست ندارند دست خالی روسیه را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم بلژیک و انگلیس که در مرحله گروهی نیز با هم بازی کردند این بار در ورزشگاه سنت پترزبرگ با قضاوت علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری به مصاف یکدیگر می روند.

انگلیس

سه شیرها با شعار(فوتبال به خانه باز می گردد) به جام جهانی روسیه آمدند و امیدوار داشتند تا بعد از ۵۲ سال بتوانند قهرمان جهان شوند. شاگردان گرت ساوتگیت در مرحله گروهی تونس و پاناما را شکست دادند و مقابل بلژیک تیجه را واگذار کردند. پس از آن در مرحله یک هشتم نهایی کلمبیا را در ضربات پنالتی از پیش رو برداشتند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با دو گل سوئد را شکست دادند. اما  در نیمه نهایی به در حالی که با گل زود هنگام کیران تریپیر از کرواسی جلو افتادند، با نتیجه ۲ بر یک نتیجه را به کروات ها واگذار کردند تا شعار (فوتبال به خانه بر می گردد) به چهار سال دیگر موکول شود.

انگلیسی ها که در دیدار مرحله گروهی، خواسته یا ناخواسته مغلوب بلژیک شدند سعی دارند با ارائه یک فوتبال با کیفیت پایان این بازی برنده مسابقه باشند تا امیدها را برای ۴ سال بعد و قهرمانی در جام جهانی زنده نگه دارند. هری کین، کاپیتان سه شیرها کلیدی ترین بازیکن آن ها در این دیدار خواهد بود و به احتمال توپ ها در خط حمله به وی ختم خواهد شد.

ساوت گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار گفته: "بلژیک عملکرد خوبی در این جام داشت و می خواهد پایان خوبی داشته باشد اما ما هم می خواهیم کارمان را با پیروزی تمام کنیم. بلژیک بازیکنان عالی دارد و این بازی آزمون خوبی برای ما خواهد بود. ما هنوز نتوانستیم یکی از تیم های بزرگ جام را شکست دهیم و این بازی فرصت خوبی است."

بلژیک

این تیم هم گروه انگلیس بود و توانست در هر سه بازی مرحله گروهی پیروز از میدان خارج شود تا به عنوان صدر نشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. بلژیکی ها در این مرحله مقابل سامورایی‌ها ۲ بر صفر عقب افتادند اما در نهایت موفق شدند با نتیجه سه بر دو ژاپن را از پیش رو بردارند و حریف برزیل در یک چهارم نهایی شوند. شاگردان مارتینز در یک بازی بدون نقص و با نتیجه دو بر یک برزیل پنج ستاره را شکست دادند اما در نیمه نهایی با یگ گل مغلوب فرانسه شدند و از رسیدن به فینال باز ماندند.

ادن هازارد کاپیتان شیاطین سرخ که در لیگ برتر انگلیس بازی می کند به خوبی باسبک بازی سه شیرها آشناست و تلاش می کند با کمک دیگر هم تیم های خود که آن ها هم اکثراً در لیگ برتر جزیره بازی می کنند فاتح دیدار رده بندی جام جهانی باشد.

مارتینس، سرمربی تیم ملی بلژیک در نشست خبری قبل از این دیدار گفته: "هر دو تیم به خوبی با یکدیگر آشنا هستند. انگلیس تیمی پر انرژی و سریع است و روی ضربات آزاد موفق شدند ۹ بار گلزنی کنند که باید مراقب ضربات آزاد آن ها باشیم. قرار گرفتن بلژیک در رده سوم جام جهانی مهم تر از هر جایزه فردی دیگری است، این جام جهانی تجربه ای فوق العاده برای ما بود و فکر می کنم بازیکنان تیم و مردم بلژیک شایسته این هستند که جام را با پیروزی تمام کنند."

نکات آماری

 * انگلیس و بلژیک تا به حال هرگز در جام‌جهانی سوم نشده‌اند.

* حضور کایل واکر، کیران تریپیر و جردن هندرسون به دلیل مصدومیت در هاله ای از ابهام قرار دارد.

* این دو تیم تا به حال بیست و دو بار به مصاف هم رفته اند که سهم انگلیس ۱۵ برد و سهم شیاطین سرخ تنها ۳ پیروزی بوده است.

* این مسابقه تنها دیدار تکراری جام جهانی روسیه خواهد بود.

کد خبر 348262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.