نقد و بررسی رمان "غروب پروانه" در خانه خورشید

رمان "غروب پروانه" نوشته "بختیار علی" در هشتاد و ششمین نشست نقد و بررسی داستان کانون داستان‌نویسی بهانه روایت با حضور مترجم آن "مریوان حلبچه‌ای" و هم‌چنین منتقد مهمان "سیدمحمد جواد هاشمی" بررسی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، در هشتاد و ششمین نشست‌ نقد و بررسی رمان و مجموعه داستان که از سوی کانون داستان‌نویسی بهانه روایت و با همکاری موسسه فرهنگی، هنری و ادبی روایت کلک خورشید برگزار می‌شود، رمان "غروب پروانه" نوشته "بختیار علی" با حضور مترجم این رمان "مریوان حلبچه‌ای" نقد و بررسی خواهد شد.

"غروب پروانه"رمانی به زبان کُردی و با گویش سورانی، دومین رمان "بختیار علی" است. این رمان به گفته نویسندۀ آن طی ۱۰ ماه و در سال ۱۹۹۷  نوشته شده و در سال ۱۹۹۸ در استکهلم سوئد به چاپ رسیده است. با این‌همه این رمان پس از انتشار برای ترجمه به زبان فارسی ۱۷ سال زمان سپری کرد تا در نهایت مجوز انتشار خود را به دست آورده است.

این رمان حول محور زندگی دو دختر با عنوان پروانه و مدیریا است که توسط برادران خود و در جمع اهالی شهرشان به دلیل برخی تعصبات اعدام می‌شوند. نام این رمان اشاره‌ای است به فضای آکنده از غرور و تعصب که این رمان در آن اتفاق می‌افتد.

نشست نقد و بررسی رمان "غروب پروانه" با حضور مترجم آن "مریوان حلبچه‌ای" و منتقد مهمان "سیدمحمد جواد هاشمی" چهارشنبه ۲۷ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ در خانه خورشید، واقع در آبشار اول، روبروی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

کد خبر 348257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.