دشمن می خواهد با جنگ روانی مردم را از صحنه خارج کند

امام جمعه موقت شهر اصفهان گفت: اروپایی‌ها به دنبال وقت گذرانی‌ هستند تا ببینند آمریکا برای آنها و اقتصاد ایران چه خوابی دیده و سپس تصمیم بگیرند چگونه با ایران برخورد کنند که این موضوع به ضرر کشورمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: ریشه بی تقوایی‌ها در حب دنیا نهفته است، اگر انسان نگاه خود را وسیع کند و آینده‌نگر باشد و بصیرت داشته باشد، می فهمد زندگانی دنیا کوتاه، لذایذ آن کم و به گفته امام علی(ع) فایده آن کم است. توجه علمی به اینگونه مطالب، تاثیر عملی در رفتار انسان و رعایت حدود الهی را دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دهه کرامت و تبریک این روز به دختران و مردم جامعه بیان کرد: حضرت معصومه(س) فضایل و خصایصی دارند که به تعبیر  محدث قمی در میان فرزندان پدرشان با فضیلت ترین دختر است، به همین خاطر لازم است دختران زمان حال به ویژگی‌های ایشان توجه کنند. پافشاری وی بر تقوا لقب «معصومه» را به او داده و همانطور که در روایاتی آمده است؛ «کسی که ایشان را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود».

آیت‌الله مهدوی اظهار کرد: رعایت حجاب در حد کامل‌ترین آن که چادر مشکی است نوعی احترام به حقوق اجتماعی است، البته موضوع حجاب هم برای مردان لازم است و هم برای زنان، حجاب سبب می‌شود اختلافات در خانواده به وجود نیاید، متاهل‌ها راضی و قانع به ازدواج خود شوند و همسران خود را با دیگران مقایسه نکنند و مجردها وسوسه نمی‌شوند.

وی ادامه داد: آزادی فکر، ارمغان جوامعی است که فرهنگ والایی دارند و این فرهنگ والا به وسیله رعایت پوشش و حجاب و عفاف به وجود می‌آید، یعنی جامعه‌ای که فرهنگ والایی دارد، پوشش فاطمه‌گونه‌ دارد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن در زمان رضا خان نتوانست زنان ما را برای کشف حجاب به زانو درآورد، زنان مقاومت کردند، اما نمی‌دانستند چه فایده‌ای دارد، این موضوع در حال حاضر نیاز کنونی جامعه است، یعنی جامعه باید بداند حجاب و عفاف چه اهمیت و فایده‌ای دارد، در همین راستا همیشه در سخنرانی های خود هشت دلیل عقلی و دوازده دلیل روانشناختی را برای ترجیح حجاب برتر بیان کرده‌ام.

حجاب باید از دوران دبستان نهادینه شود

آیت‌الله مهدوی افزود: جامعه‌ای که حجاب و عفاف را رعایت نکند، دچار فساد می‌شود، اما آرامش روانی، فکری، تعالی اخلاقی و سیر معنوی  با حجاب و عفاف به وجود می‌آید؛ به همین خاطر لازم است آموزش و پرورش ترویج حجاب و عفاف را از مقطع دبستان شروع کند تا از همان زمان حجاب در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به هفته حج گفت: دین اسلام سه نوع اجتماع دارد، یکی اجتماع روزانه در مساجد، دیگری اجتماع هفتگی در نماز جمعه که اهمیت آن بیشتر از اجتماع اولی است و دیگری اجتماع سالیانه مناسک حج است که اهمیت آن بیشتر از دو مورد قبلی است.

وی با بیان اینکه حاجی ‌ها سعی کنند حج خود را به لقاء و رضایت خدا ختم کنند، گفت: یکی از اثرات حج وحدت ملت‌ها است و اثر دیگر آن رمی جمرات است که به معنای برائت از شیاطین انسی و جنی است.

ملت ایران در تعامل با دنیا کم نگذاشته است

آیت‌الله مهدوی با اشاره به روز بیست و سوم تیرماه یا همان روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان بیان کرد: هیچ‌گاه ملت ایران در تعامل با دنیا فروگذار نکرده و هیچ‌گاه هم شروع کننده قطع رابطه نبوده است و قطع تعامل و ارتباط همواره از سوی دشمن بوده است. سفارش اسلام هم همین است و نباید شروع کننده جنگ یا اختلاف باشیم.

وی با بیان اینکه در فتح لانه جاسوسی آشکار شد که دشمنان پس از پیروزی انقلاب علیه نظام فعالیت می‌کردند، افزود: ایران کی و کجا در فکر فروپاشی نظام یا ایجاد تفرقه در میان آنها بوده است که آنها در این زمینه‌ها برای ما تلاش می‌کنند؟

 امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از نمونه‌هایی که سبب شد آبروی دشمن در دنیا برود، برجام بود. در گذشته دولت تلاش بسیاری برای برقراری ارتباط و یافتن وجه مشترک با دنیا کرد، اما آمریکا از این توافق خارج شد و هیچ نتیجه‌ای جز بیداری برخی مردم که عقیده داشتند شاید این‌ بار تعامل اثر داشته باشد، حاصل نشد.

آیت‌الله مهدوی در رابطه با آگاهی مردم از محتوای برجام گفت: دولت هنوز هم متن این توافق را آشکار نکرده است و انتظار می‌رود با باز کردن آن مردم را آگاهی کند، اما گویا متن آن ضعیف بوده است.

اروپائیها به دنبال وقت گذرانی‌ هستند

وی با بیان اینکه اروپایی همیشه نشان داده‌اند که هیچ تعهدی در مقابل وعهده‌هایشان ندارند و مرتب می‌گویند ما آمادگی داریم، اما نمی‌گویند چه خواهیم کرد، افزود: آنها به دنبال وقت گذرانی‌ هستند که ببینند آمریکا برای آنها و اقتصاد ایران چه خوابی دیده است، تا سپس تصمیم بگیرند چگونه با ایران برخورد کنند که این موضوع به ضرر ایران است.

امام جمعه موقت اصفهان راه چاره را در رعایت بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت: در مورد تعامل با اروپا و کشورهای خارجی باید بدانیم اینها تمام دنیا نیستند و کسانی‌ هستند که خود را تمام دنیا می‌دانند.

آیت‌الله مهدوی دو عنصر علم و قدرت را برای پیشرفت کشور مهم دانست و افزود: علم سبب می‌شود که مصلحت کشور را بدانیم و بر آن پافشاری کنیم و قدرت سبب می‌شود از تحریم‌ها نهراسیم تا آنها در فکر تعدی به حقوق ملت ایران نباشند؛ همانطور که در قرآن کریم هم هدف از قدرت، جنگیدن اعلام نشده، بلکه ترساندن دشمن دلیل داشتن قدرت است.

باید به مطالبات مردم توجه کنیم

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده است دشمنانی هستند که ما آنها را می‌شناسیم در حالی که شما نمی‌شناسید، افزود: اکنون برخی کشورها باطن کثیف خود را نشان داده‌اند، تهدید اقتصادی مهمترین فشار دشمن است تا بتواند شکافی میان ملت ایجاد کند و با جنگ روانی مردم را از صحنه خارج کند.

آیت الله مهدوی گفت: در همین راستا در داخل کشور با تاخیر حقوق‌ها، نوسانات ارزی، قاچاق کالا، واردات و مشکلات آبی و... روبرو هستیم، همانگونه که آشکار است دشمن اختلافات داخلی و هر نوع آشوبی را تشویق می‌کند و آشوبگران را تحریک می کند و می کوشد به وسیله آنها اهداف خود را پیش ببرند. در چنین شرایطی، چاره در این است که ضمن توجه به مطالبات مردم تلاش کنیم صفوف منسجم‌مان برهم نخورد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تشییع پیکر پاک شهدا که روز پیش در میدان امام برگزار شد، گفت: متأسفانه برخی مسئولان دیروز در تشییع شرکت نکرده بودند، مسئولانی که حتی سنشان به دوران جنگ و جبهه قد نمی‌داد، اما می‌توانستند در تکریم خانواده‌ها موثر باشند و ببینند آنها چه می‌خواهند.

کد خبر 348226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.