سرمایه گذاری در استان تسهیل شد/ راه برای همه باز است

استاندار اصفهان گفت: با طراحی و اجرای پرتال سرمایه گذاری استانداری اصفهان سرمایه گذاری در استان تسهیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _۲۲ تیرماه ۱۳۹۷_ برنام ثبت نام سرمایه گذاران به منظور ایجاد واحدهای اقتصادی و صدور مجوز فعالیت از طریق درگاه سرمایه گذاری استانداری اصفهان برگزار شد.

استاندار اصفهان در این جلسه اظهار کرد: استفاده از پرتال سرمایه گذاری کاری جدید است که به دلیل کوتاه کردن روند سرمایه گذاری انجام شد. این درحالی بود که پیش از این طولانی شدن روند سرمایه گذاری منجر به سرمایه گریزی از این استان شده بود.

محسن مهرعلیزاده اضافه کرد: به قول استاندار سابق، قوانین در این استان ۱۲۰ درصدی اجرا می‌شود. از این رو باید برای مردم تخفیف قائل شد و این درصد باید باز هم کمتر شود. آقای شجاعی در جلسه شورای اداری گفتند که بروکراسی اداری سرمایه گذاری به صفر رسیده است و تمامی اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در پرتال سرمایه گذاری دیده شده است.

وی اضافه کرد: پس از اینکه سرمایه گذار، در پرتال سرمایه گذاری کرد، صلاحیت اجرایی و مالی وی بررسی می‌شود و به سرعت اجرای پروژه آغاز خواهد شد. تمامی مجوزهای پروژه‌ها در سایت موجود است و پس از ثبت نام سرمایه گذار، به نام وی صادر خواهد شد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: طراحی و اجرای این پرتال شش ماه زمان برد. زمانی صدور مجوزها، چند سال به طول می انجامید اما در این پرتال اخذ مجوز به چند دقیقه رسیده است. باید این پرتال بیشتر معرفی شود و سیر سرمایه گریزی از استان به سرمایه پذیری تبدیل شود.

معتاد به نفت هستیم

وی اضافه کرد: پس از این، تحولی را در استان شاهد خواهیم بود که در سطح ملی موثر خواهد بود. منظور من از تحول طراحی این سایت نیست بلکه تحول فکری است، این تحول یعنی اینکه دیگر به نفت وابسته نباشیم و بدانیم زمانی خوشبخت هستیم که به قابلیت‌های اصلی خود برگردیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: باید به جایی برسیم که هیچ وابستگی به فروش نفت نداشته باشیم،

مهرعلیزاده تصریح کرد: هر جایی از این کشور را ببینید، معدن، نیروی انسانی و سایر منابع لازم وجود دارد اما باید بتوانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید نگاه انتقادی از خود داشته باشیم تا بیداریم شویم، چرا باید ۹۰ درصد کَره ایران از خارج وارد شود؟ البته ۹۰ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود اما بخش اعظمی از مواد اولیه آن از خارج وارد می‌شود که این شایسته این کشور نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کشور ما معتاد به نفت است و همانند تزریقی‌ها سالانه مبالغ معینی از این طریق به کشور تزریق می‌شود. این وابستگی راه خلاقیت و نوآوری را بسته اما چرا از فکر و ایده خود نباید استفاده کنیم؟

به درک که نفت ما را نخرند

مهرعلیزاده تصریح کرد: در این استان دو درصد بالاتر از میانگین کشوری بیکاری وجود دارد که بخشی از آن به دلیل سرمایه گریزی و سرمایه گریزی هم به دلیل محافظه کاری است.

وی تصریح کرد: مدیران این استان بیش از اندازه نگران کاری هستند که می‌خواهند انجام دهند، برای همین در کارها تاخیر وجود دارد اما مدیران نباید بترسند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: «به درک که نفت ما را نخرند»، می‌دانیم که این ترامپ کیست و چکاره است، اما او چکاره است که بخواهد برای ملت بزرگ ایران آینده منفی ایجاد کند، اگر کمی به خود بیاییم این تهدیدات نه تنها کوچکترین اثری نخواهد گذاشت، بلکه این تهدیدات شروعی برای آغاز اثرات مثبت خواهد بود.

مهرعلیزاده مطرح کرد: ما چه چیزی کم داریم که نتوانیم خودمان تولید کننده باشیم، به نظر می‌رسد موضوع اصلی اعتیاد به نفت است که سم آن کم کم در حال خارج شدن از بدن ماست.

وی با اشاره به واردات چادر مشکی گفت: چرا باید این محصول از کره و ژاپن وارد شود؟ این درحالی است که مهم ترین مصرف کننده این محصول ما هستیم و وابستگی به این محصول مطابق با توصیه‌های ملی و دینی هم نیست.

استاندار اصفهان اضافه کرد: باید فرمان را برگردانیم تا مسیر درستی را برویم، ما در این استان فرمان را برگرداندیم و در راه عزت به سرمایه گذار در حال حرکتیم. برتر کسی است که شجاع تر، باهوش تر، با سوادتر و ریسک پذیر باشد و اینها ارزش است و از این صفات است که اشتغال حاصل می‌شود.  

راه برای همه باز است

مهرعلیزاده گفت: نباید سنجیدن اهلیت سرمایه گذار به سدی در راه این پرتال تبدیل شود اما راه برای همه باز است.

وی در پایان از تمامی افرادی که در مسیر طراحی و اجرای پرتال سرمایه گذاری فعالیت کردند تشکر و قدردانی کرد.

همچنین، قاسم سلیمانی، استاندار ایلام در این جلسه اظهار کرد: طراحی و اجرای این پرتال راهی جذاب برای جذب سرمایه داخلی و حمایت از تولید داخل است. پیش از این که در چهارمحال استاندار بودم، برخی از طرح ها به دلیل صدور مجوز سالیان طولانی به درازا می‌کشید، طولانی شدن صدور مجوز مشکلی کشوری است، از این رو طراحی این پرتال گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، پرتال سرمایه گذاری استانداری اصفهان به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه های لازم داخلی و خارجی راه اندازی شده است. سرمایه گذاران، سرمایه پذیران و صاحبان ایده می توانند با مراجعه به آدرس sarmayehgozari.ostan-es.ir با فرصت های اقتصادی استان اصفهان آشنا شده و اقدام به سرمایه گذاری کنند. گفتنی است تمامی اطلاعات پروژه اعم از توجیه اقتصادی و ... در این پرتال به صورت کامل قرار دارد.

کد خبر 348211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرمایه گذار IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    0 0
    دیر است! خیلی دیر. لطف کنید اندک سرمایه گذار باقی مانده را از دست اداره دارایی، بیمه و .... نجات دهید. سری به شهرک های صنعتی بزنید تا فاجعه را درک کنید.