۱۵ هزار خانواده لنجانی از کشاورزی امرار معاش می کنند

لنجان-عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان لنجان گفت: امروز با وجود بحران آب نیاز بود مسئولان ارشد شهرستان و متولیان امر پاسخی برای مطالبات به حق کشاورزان داشته باشند.

میلاد موذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز ۱۵ هزار خانواده لنجانی که از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند به دست فراموشی سپرده شده اند، اظهار کرد: امروز با وجود بحران آب نیاز بود مسئولان ارشد شهرستان و متولیان امر پاسخی برای مطالبات به حق کشاورزان داشته باشند و در شرایط حساس حاکم بر شهرستان به دلیل معظل کم ابی و دغدغه کشاورزان می طلبد بیش از هر چیز به انسجام داخلی پرداخته شود.

وی افزود: بر طرف شدن معضلات ناشی از کمبود آب در استان اصفهان و به ویژه در شهرستان لنجان در گرو اتّحاد، برنامه‌ریزی و جدّیت مسئولان ذی‌ربط است، امروز که سراسر کشور با خشکسالی فزاینده‌ای روبه رو شده موضوع توزیع عادلانه و برنامه‌ریزی شده آب، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها و اقداماتی است که می‌تواند بخشی از معضلات کمبود آب را مرتفع سازد.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان لنجان تصریح کرد: اگر مسئولان اجازه کار کارشناسی دقیق درباره آب را می دادند و همه مردم و صنایع دخیل در بحث آب را یکسان می نگریستند و اولویت های قومیتی و منطقه ای را کنار می گذاشتند و پروژه های مختلف آبرسانی به زاینده رود و سرچشمه های موجود در شهرستان را یکی پس از دیگری متوقف نمی کردند با مشکل و بحران شدید آب دست به گریبان نبودیم و قافیه بر  محیط زیست و فضای سبز شهرستان و کشاورزان  اینطور تنگ نمی آمد.

موذنی اضافه کرد: امروز مسئولان به این نتیجه رسیده اند که به مشارکت کشاورزان بیش از هر زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه امروز کشاورزان منطقه لنجان نگران هستند سرنوشت آنها نیز همچون سرنوشت کشاورزان شرق اصفهان شود، عنوان کرد: طرح اینگونه صحبت ها آن هم زمانی که کار از کار گذشته دیگر هیچ مرحمی به درد کشاورزان نجیب نیست که به جای پاسخ گویی به آنها امروز بار این زیان را متحمل شده اند  چراکه تنها راه معیشت این افراد کشاورزی است.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس از مسئولان خواهشمندیم با تشکیل جلسه ای که تمامی مسئولان شهرستان لنجان اعم از نهاده، ادرات، ائمه جمعه، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها ۹ گانه شهرستان در آن حضور داشته باشند و باهم دلی و اتحاد و سخن واحد در رفع مشکل آب به کشاورزان شهرستان کمک کنیم.

کد خبر 348168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.