آموزش‌وپرورش نیازمند تغییر در نگرش و رویکردها است

معاون پرورشی، فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امروز به‌شدت نیازمند تغییر نگرش و رویکردها در نظام تعلیم و تربیت هستیم، این تغییر باید کمک کند دانش آموزان آماده ورود به جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کاظمی صبح امروز -۲۱ تیرماه- در نوزدهمین اردوی کشوری دانش آموزان عشایر در اصفهان اظهار کرد: مرحوم محمد بهمن بیگی بنیان‌گذار آموزش‌وپرورش عشایر کشور بود و پیشرفت‌های امروز این حوزه مدیون تفکر این بزرگ‌مرد و همه کسانی است که این مسیر را ادامه دادند.

کاظمی با اشاره به لزوم فعالیت سازمان دانش‌آموزی در بخش عشایر خاطرنشان کرد: دانش آموزان عشایر به لحاظ جمعیت اندکی که دارند از این فعالیت اجتماعی بسیار مهم محروم هستند و این موضوع باید برای در برنامه های این دانش آموزان نیز لحاظ شود تا از ظرفیت این گروه در حوزه آموزش‌وپرورش بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه امروز به‌شدت نیازمند تغییر نگرش و رویکردها در نظام تعلیم و تربیت هستیم، گفت: این تغییر باید کمک کند دانش آموزان آماده ورود به جامعه شوند، برای داشتن شهروند و زندگی صحیح نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان هستیم.

معاون پرورشی، فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: تمرکز بر رویکرد دانش‌افزایی و دانش افزونی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان به طور طبیعی استرس‌های آن‌ها را بیشتر کرده و آسیب‌ها بعدی را به دنبال دارد.

کاظمی با بیان اینکه برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت باید به دو نکته اساسی توجه کنیم، تصریح کرد: تغییر نگرش در دانش آموزان و خانواده اولین گام برای ایجاد تحول است و دوم اینکه دانش آموزان به این باور برسند که چه چیزی می‌تواند برای آن‌ها رهاورد یک زندگی سعادتمند باشد و نکته دیگر اینکه تنها مسیر دانش و علم و اندوزی موفقیت در آزمون‌ها و کنکور نیست.

کاظمی با تأکید به اینکه تحولات اساسی و بنیادی باید در حوزه‌های متفاوت آموزش‌وپرورش اتفاق بیفتد، ادامه داد: با این تغییرات و ایجاد تحولات و حرکت در این مسیر در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات عظیم و بزرگی در حوزه ساختارهای آموزشی و فرآیندهای مختلف تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین خواهیم بود.

کد خبر 348158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.