راه اندازی مرکز خلاقیت در شهرستان لنجان

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: مدیریت شهری به دنبال آن است تا بستر ارایه طرح‌های خلاق و نو را در شهر فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در همایش «از ایده تا کسب و کار» اظهار کرد: در سال ۱۹۹۵، چارلز لادری و فرانکو بیانچینی کتاب شهر خلاق را ارایه کردند، زیرا آنها ایده شهر خلاق را پاسخی برای حل مشکلات شهری می‌دانستند.ایدئولوژی آنها تغییر رویه برنامه‌ریزی سنتی به سوی ارتقاء محیط شهری و تقویت جو خلاقیت با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های جدید بود.

وی افزود: با توجه به این ایده، تفاهم نامه همکاری شهرداری زرین شهر و دانشگاه پیام نور با هدف راه اندازی مرکز خلاقیت شهرستان لنجان و بهره گیری از تحقیقات و مطالعات نخبگان و افراد دارای ایده در زمینه های مختلف اقتصادی، علوم انسانی و...منعقد شد.

شهردار زرین شهر حرکت به سمت شهر کارآفرین را نگاهی نو در مدیریت شهرداری دانست و تصریح کرد: مدیریت شهری زرین شهر  به دنبال آن است تا شهر را به بستری برای ارایه خلاقیت و نوآوری تبدیل کند.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پارک علم و فناوری ادامه داد: تحقق این مهم قطعا بستری مناسب برای توسعه خلاقیت و نوآوری‌های نوجوانان و جوانان زرین شهر و حرکت آنها در مسیر کارآفرینی است، اما نکته مهمی که طی سال های اخیر به نوعی مغفول مانده راه اندازی مرکز رشد در شهرستان پرآوازه لنجان بود که امروز شاهد تحقق این مهم هستیم.

محمدی با بیان اینکه علوم مختلف، فرهنگ و هنر موضوعاتی همگانی است که باید در عرصه‌های عمومی متجلی شود، اضافه کرد: شهر خلاق و کارآفرین در سه گام اعتماد سازی، برندسازی و سرمایه گذاری خلاصه می شود که امروز ما در مراحل اول آن قرار داریم و شهروندان باید توجه داشته باشند که این حرکت شهرداری و دانشگاه پیام نور زرین شهر نمایشی نیست و ما به دنبال پرورش و اجرایی شدن ایده‌های ناب و بکر اقتصادی شهروندان هستیم.

وی "اسنپ" را یکی از منحصربه فردترین طرح های حمل و نقل عمومی دانست و عنوان کرد: در شهر خلاق و کارآفرین محدودیت‌ها از میان برداشته خواهد شد، به طور مثال در حوزه حمل و نقل عمومی شاهد تغییراتی هستیم که از یک ایده آغاز و به یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌ها در ایران مبدل شد.

شهردار زرین شهر در ادامه از اجرای طرح CDS در زرین شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح مدیریت توسعه راهبردی شهری، رویکردی استراتژی است که امروزه در بسیاری از کشورها به‌ خصوص کشورهای درحال توسعه با استقبال مواجه و اجرایی شده است.

وی افزود: در شهرهای خلاق و کارآفرین ارتباط بین مدیران و مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اجرای طرح CDS، بستر لازم را فراهم می‌کند تا مردم و مدیران شهری‌ با یکدیگر به این توافق برسند که از شهرشان چه می‌خواهند و پس از آن نقش هریک از آنها در راستای رسیدن‌ به این هدف مشخص می شود، تحقق این مهم در زرین شهر می تواند توسعه همه جانبه شهری و اقتصادی را در شهر رقم بزند.

کد خبر 348139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.