میزان حد مجاز ذخیره آب در منازل

سخنگوی آبفا استان اصفهان گفت: ذخیره آب مصرفی یک نفر به ازای هر ۱۲ ساعت ۷۲ لیتر است و متناسب با این موضوع باید اقدام به نصب تانکر و ذخیره آب کنند.

سید اکبر بنی طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به اینکه میزان استاندارد ذخیره آب در منازل چقدر است؟ اظهار کرد: میزان آبی که حجم تانکر را پر می‌کند باید طبق فرمول محاسباتی دفتر مدیریت مصرف در اختیار افراد قرار گیرد، به طور متوسط مصرف سرانه هر فرد باید روزانه ۱۵۴ لیتر باشد، از این رو ذخیره آب برای دوازده ساعت ۷۲ لیتر خواهد بود و افراد باید براساس تعداد خانوار این ذخیره را محاسبه کنند.

وی با بیان اینکه هیچ ناظری برای نظارت بر تانکرها از سمت شرکت آب و فاضلاب وجود ندارد گفت: شرکت از نظر قانونی نمی‌تواند ورودی به این موضوع داشته باشد اما اگر مردم متوجه تخلف فرد یا افرادی شدند می‌توانند به اصناف و تعزیرات حکومتی شکایت کنند.

سخنگوی شرکت آبفا با بیان اینکه میزان آب انتقالی که از سد به سمت تصفیه خانه اصفهان وارد می‌شود معادل سال گذشته و در شرایط خوبی است افزود: سه ماهه اول امسال مردم اصفهان ۹ درصد نسبت به سه ماهه پارسال مصارف خود را کاهش دادند و همچنان امیدواریم  که مردم آب را درست مصرف کنند تا مانند دو هفته گذشته با افت و قطعی روبرو نشویم.

بنی طبا با بیان اینکه ایران بخش عظیمی از تولید برق خود را در نیروگاه‌های آبی از دست داده است، افزود: ذخیره سدها و نیروگاه آبی از مدار خارج شده و همچنان با کمبود برق مواجه هستیم، از این رو جیره بندی انجام می شود تا از این بحران هم خارج شویم.

کد خبر 348132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.