باغچه‌های خانگی را با آب‌های خاکستری آبیاری کنید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توانند باغچه‌های خانگی خود را با استفاده از آب‌های خاکستری آبیاری کنند.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: دوره‌های آموزشی لازم برای آبیاری فضاهای سبز و بوستان‌ها در حال برگزاری است چرا که امسال با تنش آبی زیادی رو به رو هستیم.

وی بر کاشت گونه‌های گیاهی و درختی مقاوم به خشکی و با نیاز آبی کم تاکید کرد و افزود: گیاهان مقاوم به خشکی از جمله گل‌های علفی که در برخی از مناطق کاشت شده، علاوه بر اینکه زیبایی فصل را دارند، دایمی بوده و به آب کمی نیاز دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: گل‌هایی مانند شقایق کوهی، بابونه، داوودی، سَلوی، میخک صخره‌ای، زنبق ایرانی و بومادران و همچنین درخت‌های سروکوهی، بلوط دایم سبز، بلوط زاگرس و بادام کوهی، عناب، توت آمریکایی از جمله گونه‌هایی است که برای کاشت در باغچه منازل در شرایط بحران آب، بسیار مناسب است.

وی از شهروندان درخواست کرد: برای صرفه جویی در مصرف آب، باغچه‌های خانگی خود را با استفاده از آب‌های خاکستری آبیاری کنند، البته به شهروندان پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از اسراف آب  از گل‌های دایمی مقاوم به خشکی استفاده کنند.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: بنا بر قانون مقررات ملی ساختمان، ۲۰ درصد حیاط منازل یا مجتمع‌های مسکونی باید به کاشت فضای سبز ریشه‌ دار اختصاص یابد، بنابراین معرفی این قبیل گونه‌های مقاوم به خشکی برای استفاده در باغچه‌های منازل بسیار مناسب است.

کد خبر 348122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.