بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه مکانیزه دوچرخه تا پایان سال ۹۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تا پایان سال‌جاری ۱۰ ایستگاه مکانیزه دوچرخه در شهر اصفهان راه‌اندازی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی های صورت گرفته، این روزها شاهد افزایش تعداد دوچرخه‌سواران در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار دستگاه دوچرخه در ایستگاه‌های سطح شهر موجود است، افزود: با توجه به عدم استقبال شهروندان از برخی ایستگاه‌های دوچرخه، تعدادی از آنها تعطیل شد و اکنون ۱۵ ایستگاه دوچرخه فعال است و به زودی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه امسال با مشارکت بخش خصوصی در ایستگاه های دوچرخه، مدل‌های مختلف از جمله دوچرخه‌های برقی، معمولی و اسکوترها با کرایه‌های متفاوت ارایه می‌شود تا به سلایق مختلف شهروندان پاسخ داده شود.

صلواتی با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری ۱۰ ایستگاه مکانیزه دوچرخه در شهر اصفهان راه‌اندازی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: با راه‌اندازی ایستگاه‌های مکانیزه، تعداد ایستگاه‌های دوچرخه شهر به ۲۵ ایستگاه می‌رسد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده نیز ۲۵ ایستگاه دیگر را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم تا تعداد ایستگاه‌های دوچرخه سطح شهر به همان عدد ۵۰ باز گردد.

صلواتی اظهارکرد: این ایستگاه‌ها بیشتر در حاشیه میادین اصلی شهر نصب خواهد شد و شهروندان با استفاده از «اصفهان کارت» با دیگر کارت‌های هوشمند می‌توانند دوچرخه کرایه کنند.

وی افزود: در مجاورت ایستگاه‌های مترو، محل‌هایی برای پارک دوچرخه احداث شده تا رغبت شهروندان برای استفاده از دوچرخه افزایش پیدا کند.

کد خبر 348120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.