۶۰ درصد از بودجه شهرداری صرف توسعه اصفهان می‌شود

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان گفت: شهروندان باید بدانند که ۵۵ تا ۶۰ درصد از بودجه شهر برای توسعه شهر، ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه برای نگهداری شهر، رفت و روب و نگهداری از درختان و ۲۵ درصد از بودجه نیز برای جلوگیری از استهلاک شهر هزینه می‌شود.

مهدی زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هر جریان مالی اعم از نقدی یا غیر نقدی که به شهرداری وارد شود، جزء ردیف‌های درآمدی شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری اصفهان از طریق دریافت عوارض نوسازی، کسب و پیشه، خودرو و عوارض از محل ارزش افزوده و بهای خدمات به دست می‌آید، افزود: برای کمک به تامین هزینه‌های شهر باید عوارض به موقع پرداخت شود تا شهرداری‌ها برای توسعه و آبادانی شهر با مشکلات کمتری رو به رو باشند.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که ۵۵ تا ۶۰ درصد از بودجه شهر برای توسعه شهر، ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه برای نگهداری شهر، رفت و روب و نگهداری از درختان و ۲۵ درصد از بودجه نیز برای جلوگیری از استهلاک شهر هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه "عوارض" منبع تامین مالی شهرداری‌ها برای توسعه و آبادانی شهر است، تاکید کرد: هزینه کرد درآمدهای شهرداری در مسیر توسعه و آبادانی شهر است، از این رو شهروندان با پرداخت به موقع عوارض می‌توانند در تحقق اهداف مدیریت شهری گام بردارند.

زارعی گفت: تعیین و ابلاغ پایه عوارض توسط وزارت کشور بر اساس قانون شهرداری‌ها انجام می‌شود و نرخ آن سال به سال تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نحوه محاسبه نرخ عوارض، اظهارکرد: عوارض نوسازی و عمران شهری بر اساس یک و نیم درصد قیمت منطقه‌بندی همراه با برخی محاسبات دیگر انجام می‌شود که ریز آن را شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه محل سکونت خود جویا شوند؛ نحوه محاسبات عوارض کسب و پیشه نیز طبق آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس متراژ و موقعیت مکانی واحد تجاری، همچنین منطقه شهری صورت می‌گیرد.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شهرداری‌ها ۶۰ ردیف فعال درآمدی به شکل‌های مختلف وصول و همه آنها در مجموع بودجه شهرداری را تشکیل میدهد که صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود.

کد خبر 348119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.