تنیس مخصوص افراد مفرح جامعه نیست/استفاده از هاردکورت در مقابله با کم‌آبی

رییس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: باید دانش‌آموزان را به این رشته ورزشی جذب کنیم چراکه بیشترین افراد جامعه در مدارس هستند و جامعه هدفمان باید مدارس باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد رحیمی در نشست خبری هیئت تنیس استان اصفهان با محوریت تبیین سیاست‌های آتی هیئت و مسابقات تنیس قهرمانی کشور دختران کشور، اظهار کرد: استان اصفهان پتانسیل بسیار خوبی در سطح بین‌المللی دارد و ورزش تنیس یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در دنیا است که ورزشکاران این رشته جزو برترین ورزشکاران دنیا به‌شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ مربی، بازیکن و داور سال‌های زیادی برترین استان در رشته تنیس بوده است، ابراز امیدواری کرد: زحمات و فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته در هیئت تنیس استان انجام شده و این هیئت جایگاه خوبی در سطح کشور به دست آورده با کمک دوستان و افرادی که در هیئت فعالیت دارند، ادامه پیدا کند تا بتوانیم از سرمایه‌های ملی که در اختیار داریم محافظت کرده و همچنین ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

رحیمی با اشاره به فعالیت باشگاه‌های تنیس و اثرگذاری آن‌ها در رشد و پیشرفت این ورزش، گفت: در دنیا کار اصلی را باشگاه‌ها انجام می‌دهند. در تلاش برای تقویت باشگاه‌ها و جذب بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در رشته تنیس هستیم. باید بستر را برای فعالیت باشگاه‌های خصوصی فراهم کنیم تا بتوانند در بُعد قهرمانی هم فعالیت کنند و تنها هدف آن‌ها بخش همگانی نباشد. به همین منظور با نهادها و دستگاه‎‌های مختلف که می‌توانند زمین در اختیارمان قرار دهند رایزنی کرده‌ایم تا با جذب اسپانسر تعداد زمین‌های تنیس را در استان اصفهان افزایش دهیم چراکه توسعه قهرمانی و همگانی این رشته به توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی رابطه مستقیمی دارد.

رییس هیئت تنیس استان اصفهان با بیان اینکه سرانه ورزشی کشور ۱۰ درصد فضای استاندارد هم نیست و با محدودیت فضاهای ورزشی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: میانگین فضای ورزشی جهانی سه مترمکعب به ازای هر فرد است که این عدد اختلاف زیادی با سرانه ورزشی در ایران دارد.

وی گفت: ورزش تنیس قابلیت همگانی شدن دارد و تمامی مزایایی که یک فرد می‌تواند از ورزش کردن به دست آورد را در خود جای داده است که در تلاش هستیم علاوه بر حفظ بُعد قهرمانی در زمینه همگانی گام‌های بیشتر و محکمتری برداریم.

رحیمی با بیان اینکه در استان اصفهان مربیان و مدرسان خوبی در اختیار داریم که جایگاهی ملی دارند، خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه نیروهای انسانی هیئت هستیم تا در کنار حفظ داشته‌ها، از نظر کمی و کیفی سطح مربیان استان را افزایش دهیم.

رییس هیئت تنیس استان اصفهان در مورد سطح تنیس استان اصفهان در بخش قهرمانی، افزود: تنیسورهای خوبی در بخش آقایان فعالیت دارند و همیشه در سه رده اول کشور تنیسورهای اصفهانی حضور دارند که نشان‌دهنده زحمات گذشتگان و تلاش آن‌ها در ارتقای سطح کیفی تنیس اصفهان است. امیدوار هستیم سهم استان اصفهان در تیم ملی افزایش یابد و همچون خالدان و نداف، تنیسورهایبیشتری به عضویت تیم ملی درآیند.

وی با بیان اینکه تنیس ایران جایگاه خیلی خوبی در آسیا ندارد، گفت: البته ظرفیت مطرح شدن در آسیا وجود دارد که این کار نیازمند عزم جدی فدراسیون تنیس و هیئت‌های استانی است. استان اصفهان در سال‌های گذشته دوره‌های استعدادیابی زیادی برگزار کرده است که خروجی‌های خوبی را هم به‌دنبال داشته است و بیش از ۱۰۰ نفر از این دوره‌های استعدادیابی در رشته تنیس ماندگار شده‌اند.

رحیمی تصریح کرد: طی مذاکراتی که با آموزش و پرورش انجام داده‌ایم درنظر داریم تا ورزش تنیس را به مدارس برده و دانش‌آموزان را به این رشته ورزشی جذب کنیم چراکه بیشترین افراد جامعه در مدارس هستند و جامعه هدفمان باید مدارس باشد.

رییس هیئت تنیس استان اصفهان با بیان اینکه تنیس صرفاً مخصوص افراد مفرح جامعه نیست، اظهار کرد: سیاست هیئت تنیس استان تقبل هزینه‌ها و جذب اسپانسر برای گسترش تنیس در مناطق محروم است چراکه از قشر مفرح قهرمان حاصل نمی‌شود و از میان افراد متوسط جامعه و قشر محروم است که می‌توانیم قهرمانان زیادی پرورش دهیم.

وی در مورد آبیاری زمین‌های تنیس و کاهش مصرف آب با وجود شرایط بحرانی آب در اصفهان، گفت: با توجه به اینکه مسئله کمبود آب دغدغه همه ما است برای کاهش مصرف آب در زمین‌های تنیس در نظر داریم به سمت زمین‌های هاردکورت برویم تا نیازی به آبیاری نداشته باشد. زمین‌های خاکی علاوه بر آبیاری نیاز به نگهداری زیادی هم دارد به همین منظور در تلاش هستیم تا زمین‌های هاردکورت را به اصفهان بیاوریم.

کد خبر 348101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.