از توافق در ژنو تا افتتاح مترو

در هفته ای که گذشته خط یک مترو اصفهان بعد از ۱۷ سال با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید و برای همیشه پرونده این خط بسته شد، اما در میان انبوه اخبار افتتاحیه مترو ظریف به ژنو رفت تا راهکارهای حفظ برجام را با مقامات اروپایی بررسی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته‌ای که گذشت قطار امید به ایستگاه عمل رسید، جام جهانی فینالیست های خود را شناخت، مردم بالادست پنجه در پنجه بحران گرفتار شدند، اتوبوسی در سنندج آتش گرفت، طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا افتتاح شد و تابش اشعه UV در اصفهان به مرز هشدار رسید.

 در بسته خبری ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را در این هفته مرور می‌کنیم.

فاز سوم خط مترو به بهره برداری رسید

فاز سوم خط یک مترو اصفهان و شش ایستگاه امام حسین(ع) (دروازه دولت)، انقلاب، دانشگاه، کوی امام، کارگر و صفه امروز به صورت رسمی با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

جهانگیری: تنها ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد داریم

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز آب مسئله اول کشور است؛ وقتی تنها ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد است، پس آیا رییس جمهور می‌تواند دستور جاری شدن آب را بدهد؟

گرانی مسکن اجتناب ناپذیر است

دبیر انجمن انبوه سازان اصفهان گفت: گرانی مسکن با توجه به افزایش پول‌های سرگردان یک امر اجتناب ناپذیر است که اگر این مبالغ به سمت بازار مسکن به جای بازار سکه و ارز وارد شود هم منجر به اشتغال شده و هم گردش مالی خوبی را در کشور رقم خواهد زد.

تابش اشعه UV در اصفهان در مرز هشدار

رییس اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی استان اصفهان گفت: شاخص تابش اشعه uv (اشعه فرابنفش) در اصفهان بر روی عدد ۱۱ قرار داشته و شرایط هشدار را نشان می‌دهد.

تب تند مهاجرت پزشکان عمومی

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: پیش از انقلاب کشور با کمبود پزشک عمومی مواجه بوده ایم، اما اکنون شرایط به گونه ای است که پزشکان عمومی به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

فاجعه بیکاری در یک قدمی آران و بیدگل

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل گفت: طی چند سال اخیر به سبب تغییرات قیمت ارز و کمبود مواد اولیه، نزدیک به ۱۷ هزار  کارگر در شهرستان آران و بیدگل و تعداد ۱۵ هزار کارگر کارخانجات فرش در آستانه بیکاری قرار دارند که اگر این واقعه تلخ اتفاق بیفتد برای شهرستان و کشور فاجعه آور خواهد بود.

صادرات آب و برق شایعه است

وزیر نیرو گفت: امکان تبادل برق ایران با کشورهای دیگر وجود دارد چراکه ما قصد داریم به عنوان هاب انرژی منطقه مطرح شویم، اما باید گفت در شرایط پیک به هیچ عنوان صادراتی از سوی ایران به کشورهای دیگر صورت نمی‌گیرد.

طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا افتتاح شد

پیش از این مجتمع فولاد سبا با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن تولید در سال فعالیت می کرد که با افتتاح طرح توسعه این مجتمع این میزان به ۱.۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت. در این مجتمع تولید ورق آجدار با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن برای اولین بار کلید خورد.

سه دانشجوی افغانی رتبه یک کنکور، بورسیه می شوند

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند، در صورت کسب رتبه‌های تک رقمی و دورقمی در آزمون‌های سازمان سنجش از سوی وزارت علوم بورسیه می شوند.

آب شرب نطنز آشامیدنی نیست

ماینده نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل قطعی آب در نطنز برطرف شده اما بالا بودن "سختی آب" شهرستان، آن را غیرقابل آشامیدن کرده است.

تکذیب تعطیلی پالایشگاه اصفهان

مدیر روابط عمومی پالایشگاه اصفهان با تکذیب تعطیلی این پالایشگاه گفت: کمبود آب معضل بزرگی در اصفهان است، اما با تلاش مسئولان این پالایشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مونسان خواستار اعلام تخصیص ارز مسافرتی به تفکیک مقصد شد

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از پیگیری مجدد این سازمان درخصوص اعلام تخصیص ارز برای مسافران به تفکیک مقصد خبر داد.

واکنش سخنگوی دولت به خبر استعفای جهانگیری

سخنگوی دولت در واکنش به شایعه استعفای معاون اول رییس جمهور، در صفحه توئیتر خود نوشت: جهانگیری نقطه قوت دولت روحانی است.

تصادف اتوبوس با تانکر نفت/آمار متناقض کشته‌شدگان

در برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج پس از انفجاری مهیب اتوبوس به همراه سرنشینان در آتش سوخت.

صف انتظار برای جنین به شش ماه کاهش یافت

مسئول بانک جامع جنین اهدایی گفت: تا پیش از سال ۹۵ که بانک جنین اهدایی به شکلی متعارف شکل نگرفته بود، معمولا تا پنج سال صف انتظار دریافت جنین اهدایی طول می کشید، اما در حال حاضر ظرف مدت شش ماه می توان جنین را دریافت کرد.

هیئت انتخاب جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند

با احکامی جداگانه از سوی "علیرضا رضاداد" دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، حسن آقاکریمی، مهدی باقربیگی، مرضیه محبوب، محمدرضا خردمندان و امیر سحرخیز به عنوان اعضای هیئت انتخاب سینمای ایران در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان انتخاب شدند.

کد خبر 348086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.