۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
ترامپ ناتو را تحت فشار گذاشت

رییس جمهور آمریکا گفت: آمریکا نسبت به سایر اعضای ناتو هزینه بسیار بیشتری پرداخت می‌کند و دیگر کشورها سهم کافی را نمی‌پردازند. این روند دهه‌ها است که ادامه دارد و این برای مالیات دهندگان آمریکایی منصفانه نیست و ما آن را عادلانه خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ، در آغاز مذاکراتش در بروکسل با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو  گفت: به خاطر من کشورهای عضو ناتو ۴۰ میلیارد دلار کمک بیشتر به ناتو ارائه کردند اما کافی نبوده است.

وی افزود: اما آمریکا هزینه بسیار بیشتری پرداخت می‌کند و دیگر کشورها به خصوص برخی از آنها سهم کافی را نمی‌پردازند. این روند دهه‌ها است که ادامه دارد و این برای مالیات دهندگان آمریکایی منصفانه نیست و ما آن را عادلانه خواهیم کرد.

ترامپ تاکید کرد: بنابر این از  دبیرکل ناتو می‌خواهم روی این مساله به طور جدی‌تری کار کند. فکر می‌کنم دبیرکل مثل من فکر می‌کند و احتمالا تنها کسی است که با من هم عقیده است.

وی خاطرنشان کرد، آلمان به دلیل توافقنامه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» با مسکو کاملا تحت تسلط روسیه است و این توافقنامه «غیرمناسب» است.

رییس جمهوری آمریکا به دبیرکل ناتو گفت: به اعتقاد من امضای قرارداد عظیم در زمینه نفت و گاز با روسیه ناراحت کننده است؛ به خاطر اینکه آلمان نهایتا در نتیجه این توافق باید میلیاردها میلیارد دلار سالانه به روسیه بدهد، شما باید در قبال روسیه هوشیار باشید.

وی افزود:آمریکا برای حمایت فرانسه و آلمان و تمامی اعضای ناتو هزینه بسیاری را می‌پردازد در حالیکه آلمان کشوری ثروتمند است و می‌تواند هزینه دفاعی را فوری یا همین فردا بدون هیچ مشکلی افزایش دهد.

منبع:ایسنا

کد خبر 348073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.