شرایط تمرین محدود برای بانوان شمشیرباز ایرانی

رییس هیئت شمشیربازی استان اصفهان گفت: در کشورهای خارجی شمشیربازان زن با مردان تمرین می‌کنند، مربی آن‌ها مرد است و از سطح تکنیکی بالاتری برخوردار هستند اما در ایران شرایط تمرین محدودتر است و شمشیربازان زن کار سخت‌تری دارند.

فرهاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افتتاح خانه شمشیربازی اصفهان در اسفندماه سال گذشته و گذراندن سالی پرکار، اظهار کرد: از ابتدای امسال طرح استعدادیابی هیئت آغاز شد که نفرات مستعد در رشته‌های فلوره، اپه و سابر تعیین رشته شدند و آموزش‌های اولیه را فراگرفتند.

وی ادامه داد: از روز گذشته اعزام شمشیربازان نونهال به مسابقات قهرمانی کشور در رده های کمتر از ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال در دو بخش پسران و دختران آغاز شده است ضمن اینکه ۴۳ شمشیرباز اعزامی از استان اصفهان نفرات اعزامی از اصفهان هفته گذشته در مسابقات انتخابی استان انتخاب شده‌اند.

رییس هیئت شمشیربازی استان اصفهان با اشاره به حضور نماینده استان در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت: محمد رضایی کاپیتان تیم ملی، نماینده استان اصفهان در بازی‌های آسیایی جاکارتا است که آمادگی خوبی برای حضور در این رقابت‌ها دارد. رضایی در مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ امارات که ابتدای امسال با حضور ۱۴ کشور در امارات برگزار شد توانست عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

رضایی اضافه کرد: احتمال حضور تیم اسلحه سابر بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا وجود دارد که متأسفانه استان اصفهان در این رشته نماینده‌ای ندارد اما اگر تیم اسلحه اپه بانوان که هفته آینده عازم مسابقات جهانی چین است بتواند در این رقابت‌ها رتبه‌های خوبی کسب کند و جواز حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را به دست آورد، اعظم بختی شمشیرباز اصفهانی که کاپیتان تیم ملی اپه بانوان است می‌تواند در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت کند.

وی تصریح کرد: در مجموع شرایط بازی‌های آسیایی جاکارتا سخت است چراکه در کشورهای خارجی شمشیربازان زن با مردان تمرین می‌کنند، مربی آن‌ها مرد است و از سطح تکنیکی بالاتری برخوردار هستند اما در ایران شرایط تمرین محدودتر است و شمشیربازان زن کار سخت‌تری دارند.

رییس هیئت شمشیربازی استان اصفهان از میزبانی اصفهان در مسابقات بین‌المللی شمشیربازی خبر داد و خاطر نشان کرد: این مسابقات با عنوان "کاپ جایزه بزرگ زنده‌یاد روزبه سرهنگ‌پور" ۲۸ و ۲۹ مهرماه در خانه شمشیربازی اصفهان با حضور شمشیربازان کشورهای مختلف برگزار می‌شود که جایزه آن هفت هزار دلار است. روزبه سرهنگ‌پور شمشیرباز اصفهانی بود که در حال حاضر در قید حیات نیست و پدر او از خیرانی است که در احداث خانه شمشیربازی اصفهان کمک زیادی کرده است. ضمن اینکه سعی می کنیم فینال این مسابقات را در یک مکان تاریخی برگزار کنیم.

کد خبر 348038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.