آمارهای تکان‌دهنده از وضعیت اعتیاد زنان

رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام آمارهایی از وضعیت اعتیاد زنان در کشور گفت: با توجه به این آمارها، اولویت ما بر افزایش مراکز نگهداری زنان و کودکان معتاد قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، ا نوشیروان محسنی بندپی  گفت: بنابر شیوع شناسی اعتیاد در سال ۹۴ در دامنه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال به ازای هر ۶/۶ مرد، یک زن و در دامنه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال به ازای هر ۱۶ مرد ۱ زن معتاد وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در گروه سنی ۴۵ تا ۶۰ سال نیز در برابر هر ۱۷ مرد معتاد ۱ نفر زن با مشکل اعتیاد دست به گریبان است و بر همین اساس در سنین پایین تر مشکل اعتیاد به سمت زنانه شدن سوق پیدا کرده است و با افزایش زنان در معرض آسیب مواجه هستیم.

محسنی افزود: با توجه به این آمار؛ در سال ۹۶ اولویت ما بر افزایش مراکز نگهداری زنان و کودکان معتاد قرار گرفت و با توجه به اینکه بیش از ۵۱ درصد کودکان معتاد از طریق اعتیاد مادر به این دام گرفتار شده اند؛می توان به نقش حساس و کلیدی زنان در خانواده پی برد.

رییس سازمان بهزیستی عدم کنترل رشد آسیب اعتیاد در زنان را موجب هم افزایی در دیگر گروه‌های سنی و اعضای خانواده دانست و گفت: در حال حاضر با افزایش قابل توجه تعداد کودکان کار و خیابان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، مفاسد اخلاقی، طلاق و حاشیه نشینی و...مواجهیم که همه محصول معضل اعتیاد هستند.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که معضل اعتیاد، به عنوان یک معضل اجتماعی تنها با رویکردی تحت عنوان گفتمان اجتماعی و اجتماع مدارانه قابل حل خواهد بود و معضلات اجتماعی با مشارکت اجتماعی مردم در قالب سازمان های مردم نهاد کاهش می یابد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵ هزار تیم فعال با رویکرد اجتماع محور و ارایه خدمات تسهیل گری با حضور افرادی در قالب تسهیل گران اجتماعی، ارائه کتابچه، بروشور و همچنین ارائه الگوهای پیشگیرانه برای گروه‌های پرخطر مثل سربازان و کودکان، اجرای طرح های پیشگیری به صورت خانه به خانه در صدد کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد هستیم.

منبع: فارس

کد خبر 348017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.