کمتر از نصف برنامه ریزی ها آب داریم/ اشتغال زایی برای ۶۳ هزار روستایی

استاندار اصفهان گفت: مهم‌ترین مسئله استان اصفهان وضعیت آب و هوا است و در مقایسه با سایر شهرها، این وضعیت در اصفهان حادتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه شورای اداری استان و «رونمایی از پرتال سرمایه گذاری و برند بین المللی گردشگری استان اصفهان» با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان لحظاتی پیش آغاز شد.

 محسن مهرعلیزاده در این جلسه اظهار کرد: مهم ترین مسئله استان اصفهان آب و هوا است و با توجه به وضعیت سایر شهرها این وضعیت در اصفهان حادتر است.

وی اضافه کرد: آب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعبی استان اصفهان که بر اساس آن برنامه ریزی شده بود به ۳۸۰ میلیون متر مکعب رسیده که چیزی کمتر از یک دوم است؛ با این حال نشست‌های خوبی در این خصوص در وزارت نیرو برگزار و میزان برداشت‌ها مشخص شده است.

مهرعلیزاده ضمن ابراز امیدواری برای اینکه در خصوص آب شرب مشکلی نداشته باشیم، تصریح کرد: مردم اصفهان در کل کشور رتبه دوم را  از نظر صرفه جویی دارند. با این حال خروجی سد دو برابر ورودی است و باید از میزان برداشت‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: البته مقامات استان چهارمحال همکاری‌های خوبی داشته اند و سد و تونل سوم کوهرنگ وارد فاز اجرایی شده است، پیش بینی می‌شود این امر ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب به شبکه آبرسانی اضافه کند.

در طرح‌های اشتغال زایی یک صدم کشاورزی آب مصرف خواهد شد

مهرعلیزاده با اشاره به طرح های اشتغال‌زایی برای کشاورزانی که از بی آبی خسارت دیده اند، افزود: ۸۵۰۰ طرح در سه سال اجرایی خواهد شد که به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند دارد. با اجرایی این طرح ها ۶۳ هزار نفر از روستاییان در بخش های کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این طرح‌ها یک صدم کشاورزی آب مصرف خواهد شد، گفت: مصرف آب در این طرح ها تنها چهار میلیون مترمکعب است در حالی که  برای کشاورزی ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می شد.

استاندار اصفهان با اشاره به پرتال سرمایه گذاری استان اصفهان گفت: پیش از این در خصوص ارائه مجوز به سرمایه گذاران مشکلات اداری وجود داشت، اما با استفاده از این پرتال روند کارها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

مهرعلیزاده با اشاره به «برند بین المللی گردشگری استان اصفهان» گفت: این مهم در توسعه گردشگری و اقتصاد اصفهان بسیار موثر خواهد بود. همچنین تأسیس خط‌های مستقیم پروازی از اصفهان به سایر کشورها نیز در برنامه است.

وی در خصوص توسعه استفاده از پساب نیز گفت: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده، اما نیازمند حمایت های بیشتری هستیم.

کد خبر 347973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.