رویکرد کمیسیون فرهنگی شورا نخبه‌پروری است

رییس کمیسیون امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رویکرد این کمیسیون نخبه‌پروری و تخصص‌گرایی است، گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی می‌توانیم هنرمندان ایران را در یک قاب ببینیم.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری نمایشگاه "۷ کارنما در یک نگاه" در موزه هنرهای معاصر اصفهان، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه که چکیده‌ای از هفت نمایشگاه است نشان‌دهنده شروع قوی و قدرتمندانه در زمینه برگزاری نمایشگاه‌هایی است که می‌تواند به‌صورت ملی و حتی بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: یکی از دست‌آوردهای این نمایشگاه "۷ کارنما در یک نگاه" ملی و بین‌المللی شدن چنین رویدادهایی است تا آثار هنرمندان دیده شود و بتوانیم نه تنها هنرمندان اصفهانی بلکه هنرمندان ایرانی را در یک قاب ببینیم. برگزاری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اصفهان نشان می‌دهد که می‌توانیم همه هنرمندان را در یک قاب ببینیم و در این میان هنرمندان اصفهانی نیز به فعالیت بپردازند.

رییس کمیسیون امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیاز به گفتمان با مسئولین فرهنگی شهرهای دیگر دارد، گفت: یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن روبه‌رو هستیم اصل گفتمان است، هرچه این گفتمان میان معاونت‌های فرهنگی و حوزه‌های هنری و سایر نهادها بیشتر انجام شود، نتیجۀ آن توجه بیشتر به هنرمندان شهرمان خواهد بود.

روشن با بیان این که رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان و به خصوص کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شورا نخبه‌پروری و تخصص‌گرایی است، تصریح کرد: باید از سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها) حمایت کنیم. یکی از ویژگی‌های خوب این سازمان‌ها فعالیت‌های تخصصی آن‌ها است و می‌توانند رویکرد تخصصی ما را در برگیرند. نخبه‌ها همیشه به دنبال تخصص می‌روند، بنابراین سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند شامل نخبگان نیز باشند و رویکرد نخبه‌پروری را نیز پوشش دهند. بنابراین با سمن‌ها گام در راه پیشرفت خواهیم نهاد و آینده خوبی را می‌توانیم رقم بزنیم. امیدواریم با بستر سازی برای افراد نخبه بتوانیم به اهداف خود که اصلاح روند است، دست یابیم.

کد خبر 347972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.