نگارگری صفوی به قلم مهرداد صدری

خانه صفوی میزبان نقش‌های درهم پیچیده‌ و نگارینه‌هایی است که از سبک نقاشی اصفهان در زمان صفویه جان گرفته‌اند و به سبک و سیاق قلم "مهرداد صدری" به تصویر کشیده شده‌اند.

مهرداد صدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آثار این نمایشگاه مینیاتور است و می‌توان نام نقاشی ایرانی یا نگارگری را برای آن به کار برد. این آثار به سبک نقاشی اصفهانی که در زمان صفویه رایج بود خلق شده‌اند، البته این سبک امروزه کمتر از سایر سبک‌ها در ایران کار می‌شود.

این هنرمند افزود: این نمایشگاه مروری بر آثار من از ابتدا تا به امروز است و بیشتر جنبه آموزشی دارد و اتود اولیه آثار را در کنار آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ام.

وی گفت: این آثار در فضاهای مختلفی آماده شده‌اند، در یکی از آثار ترکیبی از آبرنگ و گواش را به کار برده‌ام و در اثری دیگر فقط از گواش بهره گرفته‌ام و به همین ترتیب تکنیک‌های مختلف را در آثارم استفاده کردم.

صدری افزود: تمام آثار کاملا ذهنی و از داستان‌ها و اشعار ایران بهره گرفته شده‌اند و با همان تخیلی که داشتم اتود زده‌ام چرا که اعتقاد دارم کپی کردن از اثر هنرمند دیگر ارزشی ندارد.

به گزارش ایمنا، مهرداد صدری متولد سال ۱۳۴۲ در اصفهان و از شاگردان جواد رستم شیرازی و اکبری مصری‌پور به شمار می‌رود. وی علاوه بر آموزش هنرجویان و فعالیت در کارگاه جواد رستم شیرازی، بین سال‌های ۱۳۶۲ تا ۶۸ به عنوان طراح و گرافیست و انیماتور در صدا و سیمای مرکز اصفهان فعالیت داشته است. صدری با داشتن سال‌ها تجربه هنری در زمینه‌های مختلف به‌خصوص نقاشی ایرانی و با دریافت درجه دکترای هنری راه استادان بزرگ و منحصر به‌فرد ازجمله عیسی بهادری و شاگرد وی رستم شیرازی را پی ‌می گیرد. 

نمایشگاه "مروری بر آثار نگارگری مهرداد صدری" تا ۲۰ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۲۱ در خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پطروس  و حید، جنب کوچه شماره ۳۱ میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 347933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.