جشنواره‌ مشوقی برای هنرمندان است

برگزیده سی و پنجمین جشنواره کارتون آیدین دوغان ترکیه گفت: برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی علاوه بر ایجاد انگیزه در هنرمندان، رقابتی سالم و سازنده بشمار می‌رود که موجب رشد هنرمندان خواهد شد.

دخشید قدرتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره کارتون آیدین دوغان به "اسکار کارتون" معروف است و هر سال بهترین کارتونیست‌های دنیا در آن شرکت می‌کنند و فقط کاریکاتور موضوعی در آن شرکت داده می‌شود.

این کارتونیست اصفهانی ادامه داد: موضوع این جشنواره آزاد است و اثر من مربوط به دنیای جدید و فضای مجازی بود و پلی برای وصل کردن گذشته به امروز بشمار می‌رفت و با این تصویر می‌خواستم انتظاراتی که نسل گذشته از نسل جدید دارند را به تصویر بکشم و در واقع اشاره‌ای به ارتباطات امروزی کردم.

وی که در سی و پنجمین جشنواره کارتون آیدین دوغان ترکیه مقام اول را به‌دست آورده است با بیان این‌که جشنواره‌های بین‌المللی در زمینه هنر تاثیرات مثبتی در جامعه خواهند داشت، گفت: این جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد انگیزه در هنرمندان، رقابتی سالم و سازنده بشمار می‌رود و موجب رشد هنرمندان خواهد شد؛ در این میان، کارتون به دلیل اینکه هنری فردی است این‌گونه جمع شدن در یک جشنواره باعث می شود کاریکاتوریست ها هم آثار بیشتری ببینند و هم با یکدیگر آشنا شوند و البته جایزه این جشنواره‌ها نیز می‌تواند یک مشوق باشد.

قدرتی پور افزود: ترکیه با داشتن جشنواره های خوب در بخش کاریکاتور و ایران با داشتن کارتونیست های خوب معروف هستند، اما متاسفانه در ایران نظمی ماند جشنواره های ترکیه وجود ندارد به طور مثال جشنواره دو سالانه تهران اتفاق خوبی بود، اما با تغییرات در دولت این جشنواره با بی نظمی اعتبار خود را از دست داد.

کد خبر 347921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.