رشد فناوری تنها شاخصه شهر هوشمند نیست

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: هوشمندی شهرها تنها مربوط به رشد فناوری نیست بلکه جدی‌ترین شاخصه آن داده محوری است.

به گزارش ایمنا، محمد فرجود، در این نشست ضمن تأکید بر نگاه پلتفرمی به شهرها اظهار کرد: مزیت نگریستن به شهرها به مثابه پلتفرم، تجمیع درست داده‌ها و استفاده از آن‌ها به بهترین شیوه است. پلتفرم‌ها بهترین فضا برای تبادل اطلاعات و خلق ارزش است.

فرجود با تأکید بر اینکه هوشمندی تنها مربوط به رشد فناوری نیست، تصریح کرد: جدی‌ترین شاخصه هوشمندی، داده محوری است. در هوشمندسازی یک شهر رشد کیفیت زندگی مردم و رفتن به سمت تحول دیجیتالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به زیرساخت داده به‌عنوان پایه هوشمندسازی یک شهر گفت: اهمیت متصل بودن و زیرساخت داده شهر هوشمند بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه در نظام مدیریت شهری بعضاً دیده می‌شود که به داده به عنوان یک شاخصه تاثیرگذار، چندان بها داده نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران توسعه شهری پایدار، هدایت نوآوری، رضایت شهروندان، ارتقای مشارکت و شفافیت و نظام‌های مدیریت و خدمات کارآمد را به عنوان محورهای استراتژیک هوشمندسازی برشمرد.

کد خبر 347884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.