جذابیت و تحرک در ساخت و ساز خُرد و انبوه در اصفهان کلید خورد

سه لایحه شهرداری اصفهان مبنی بر ایجاد جذابیت و تحرک در ساخت و ساز خُرد و انبوه، قانونمند کردن رویه عملی موجود و فساد ستیزی در چهلمین جلسه علنی شورای شهر تصویب شد.

به گزاش خبرنگار ایمنا، در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان سه لایحه شهرداری در حوزه ساخت و ساز و تعریف بسته‌های تشویقی به تصویب رسید.

در این جلسه علنی سه لایحه پیشنهادی " تقسیط مطالبات شهرداری و تخفیفات اهدایی به شهروندان"، " اهداء جرایم دیرکرد سنوات قبل عوارض نوسازی مودیان" و " تعدیل و تغییر ضرائب عوارض ارزش افزوده بر تراکم‌های ساختمانی برای مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ" مورد بررسی قرار گرفت.

نادر آخوندی، مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان در خصوص لایحه پیشنهادی تقسیط مطالبات شهرداری و تخفیفات اهدایی به شهروندان اظهار کرد: این درخواست در گذشته نیز وجود داشته و به صورت ماهانه اعمال می‌شد و در این لایحه مدت زمان را به سه ماه افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه به ازای ساخت تا ارتفاع سه طبقه تخفیف برای شهروندان در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: ساخت تا سه طبقه در اصفهان تراکم محسوب نمی‌شود.

عوارض فروش تراکم تقسیط می‌شود

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه پرداخت عوارض زیربنایی به صورت نقدی است، اضافه کرد:  با اجرای این لایحه تنها عوارض تراکم مشمول تقسیط می‌شود.

لایحه پیشنهادی " تقسیط مطالبات شهرداری و تخفیفات اهدایی به شهروندان" با ۹ رای از ۱۰ رای عضو حاضر در شورای شهر مصوب شد.

همچنین در ادامه این جلسه علنی پورمحمد شریعتی نیا، عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لایحه پیشنهادی" اهداء جرایم دیرکرد سنوات قبل عوارض نوسازی مودیان" اظهار کرد: این لایحه ۱۰ درصد وصول درآمدهای شهرداری را افزایش می‌دهد اما از سویی دیگر اجرای آن نوعی توهین به کسانی که مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کنند تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: بهتر است در خصوص تدوین چنین لوایحی همه جوانب سنجیده و تدوین شود.

در نهایت لایحه پیشنهادی شهرداری اصفهان با عنوان " اهداء جرایم دیرکرد سنوات قبل عوارض نوسازی مودیان" باتوجه به موافقت کمیسیون تلفیق شورای شهر برای تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

" تعدیل و تغییر ضرائب عوارض ارزش افزوده بر تراکم‌های ساختمانی برای مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ" نیز آخرین لایحه پیشنهادی شهرداری اصفهان بود که در جلسه علنی امروز به تصویب رسید.

شرایط زیست محیطی سرمایه‌گذاران را از اصفهان فراری می‌دهد

همه اعضای شورای حاضر در این جلسه علنی با اجرای این طرح موافق بودند. مرتضی طهرانی، معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان اجرای این طرح را در شرایط ضروری دانست و گفت: شرایط فعلی زیست محیطی و بحران آب سرمایه‌گذاران را از اصفهان فراری داده است و اغلب سرمایه‌گذاران اصفهان در شهرهای شمالی کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی به وجود بیش از ۱۸۰ هزار واحد خانه بدون سکنه در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: باید برای ساخت مسکن جدید برنامه‌ریزی جدی‌تری را داشته باشیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان تعریف بسته‌های تشویقی را یکی از راهکارهای تشویقی برای حضور سرمایه‌گذاران در شهر اصفها دانست و گفت: سعی داریم تسهیلات مورد نیاز را در شهر ایجاد کنیم.

عباسعلی جوادی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در این بخش به لزوم توجه همه کارمندان شهرداری نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: نباید با سخت‌گیری‌های زیاد سرمایه‌گذاران را فراری داد بلکه باید در این زمینه با سطوح مدیریتی در جذب سرمایه‌گذار همکاری کنند.

کد خبر 347845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.