اعتبار ناچیز استان اصفهان در حوزه بهداشت و درمان

نطنز-رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اعتبارات حوزه بهداشت و درمان استان در قیاس با سایر استان های کشور بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ طاهره چنگیز امروز(یکشنبه) در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: در برنامه تدوین توسعه درمان که نقشه راه را تا سال ۱۴۰۴  پیش بینی کرده است، باید مشخص شود که هر شهرستان چه تعداد تخت در بیمارستان ها کمبود دارد و چه متخصصینی در چه حوزه هایی نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: اکنون یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی، ضعف در بودجه های بهداشت و درمان است که باید به طور جدی بررسی شود.

وی تصریح کرد: هزینه های تمام شده درمان و خدمات در مناطق صعب العبور استان بالا است و باید سرانه درمانی در بودجه افزایش یابد.

چنگیز خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات استانی در بخش بهداشت و درمان کاهش یافته که باید این موضوع بررسی شود تا بتوانیم اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

وی با انتقاد از کمبود اعتبارات حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان در قیاس با برخی از استان های کشور گفت: باتوجه به اینکه استان اصفهان جزو کلانشهرها است، کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای این استان با حجم انبوهی از بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار ناچیز است.

کد خبر 347831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.