تاکید عضو شورای شهر اصفهان بر ضرورت پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالیت ۱۵ سازمان و ۲۰ شرکت وابسته به شهرداری اصفهان با توجه به شرایط سوددهی و زیان‌دهی این شرکت‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان صبح امروز (یکشنبه) در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حقوق کارگران جزء دیون ممتاز بوده و پرداخت به موقع آن از تکالیف اولیه شهرداری و سازمان‌های وابسته است، اظهار کرد: باید توجه داشت زمانی‌که حقوق و مزایای کارگران به موقع پرداخت نمیشود با مشکلات معیشتی رو به رو هستند و هیچ توجیهی برای تاخیر در پرداخت حقوق این قشر قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران به ویژه کارگران خدماتی و فضای سبز و همچنین رانندگان ناوگان اتوبوسرانی توجه لازم را داشته باشد، اضافه کرد: حتی در صورت نیاز باید با دریافت وام، حقوق این افراد پرداخت شود.

مسیر اتوبوس‌ها با نیاز شهروندان مناسبسازی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی و توسعه کمی و کیفی وسایل حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان تشویق مردم برای استفاده از این ظرفیت امری ضروری است، ادامه داد: همچنین ضروری است که نرم افزارهای اعلام زمان بندی حرکت اتوبوس‌ها و مناسب‌سازی مسیرها با نیاز شهروندان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سیستم پرداخت الکترونیکی باید در اختیار معاونت حمل ونقل شهرداری قرار گیرد، اضافه کرد: همچنین ضروری است که تسهیلات ویژه حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان، دانشجویان، افراد دارای کارت منزلت و ... در دستور کار شهرداری قرار گیرد تا شهروندان تمایل بیشتری برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی داشته باشند.

برشان همچنین با بیان اینکه ایجاد سازمان‌ها و شرکتهای مستقل در قالب قوانین و آئین‌نامه‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور در شهرداریها با اهداف تخصصی  و غیر دولتی کردن امور، تمرکز زدایی، استقلال سازمانی و جلوگیری از بروکراسی اداری با مشارکت شهروندان و ارایه خدمات به سایر سازمان‌ها منطبق با قانون تجارت با اساسنامه مشخص و درآمد پایدار شهری است، افزود: بر این اساس در حال حاضر شهرداری اصفهان دارای ۱۵ سازمان و ۲۰ شرکت مستقل با هیئت مدیره، مجمع عمومی و شورای سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از سازمان‌ها و شرکتهای وابسته به شهرداری اصفهان به اهداف سازمانی دست نیافته و کارنامه آخرین عملکرد ۹ سازمان و شش شرکت با درصد سهم‌های متفاوت با اختصاص بودجه و کمک شهرداری به دلیل نوع خدمات همچنان زیان ده است و به نظر می رسد این شرکتها در راستای اهداف سازمانی حرکت نمی‌کند، اضافه کرد: ضروری است که شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان‌های ذکر شده با هدفگذاری مشخص و حرکت به سمت ایجاد و عملیاتی کردن درآمد پایدار برای شهرداری حرکت کنند و برای توسعه، بازاریابی و در صورت ضرورت کوچکسازی، ادغام یا انحلال با توجه به سیاستهای ابلاغی وزارت کشور و اهداف سازمانی اقدام کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که بسیاری از این شرکت‌ها و سازمانهای وابسته در حال حاضر سودده بوده و به اهداف سازمانی خود دست یافته‌اند.

کد خبر 347797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.