بستر سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در اصفهان فراهم شده است

شهردار اصفهان گفت: زیرساخت های لازم برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در اصفهان به ویژه در زمینه ساخت هتل و تبدیل خانه‌های تاریخی به مسافرخانه یا رستوران فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی «باهمستان» که به صورت زنده از شبکه جام جم پخش شد، اظهارکرد: اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی، هنری، صنعتی و دانشگاهی با میراث کهن و مظهر تمام زیبایی‌ها است که مکاتب مختلف شهرسازی، معماری، شعر و ... را در خود جای داده است.

وی مردم اصفهان را مردمانی بسیار خونگرم، مهمان‌نواز و با هوش توصیف کرد و افزود: مردم این کلانشهر در گذشته دو دوره پایتختی کشور را در این شهر تجربه کردند، اصفهان یکی از بهترین شهرهای جهان به شمار می‌رود چرا که از هیچ لحاظ کمبودی ندارد.

وی با بیان اینکه اصفهان در حال حاضر با ۱۴ شهر در کشورهای مختلف خواهرخوانده است که البته تعداد آنها در حال افزایش است، ادامه داد: اصفهان شهری است که بسیاری از نقاط آن را می‌توان با شهر پاریس مقایسه کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه پیاده راه سازی چهارباغ، اظهارکرد: تا سه ماه آینده تمام طول مسیر چهارباغ به پیاده راه تبدیل می‌شود، همچنین بر اساس یک طرح مصوب در آینده از پل تاریخی سی و سه پل تا میدان امام حسین(ع) و خیابان سپه و میدان امام خمینی(ره) به محور پیاده و یک گذر فرهنگی تبدیل خواهد شد تا گردشگران در یک موزه شهر زیبا قدم بزنند.

نوروزی با بیان اینکه پردیس سینمایی در محدوده چهارباغ در حال احداث است، گفت: طی سال‌های اخیر جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در اصفهان و یک دوره نیز به میزبانی شهر همدان برگزار شد، اما طی مذاکراتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد اصفهان برای همیشه و به صورت دایم میزبان برگزاری این جشنواره باشد.

وی تصریح کرد: امسال جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در شهریورماه که اصفهان آب و هوایی دلنشینی دارد و زمان برای گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بیشتر فراهم است، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اصفهان مناطق مختلفی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی دارد، گفت: از جمله این جاذبه ها می‌توان به میدان نقش جهان، عالی قاپو، مسجد امام، عصارخانه شاهی، قیصریه و مسجد شیخ لطف الله، سی و سه پل، پل خواجو، منارجنبان، کوه صفه، ناژوان با آکواریوم بی نظیر، باغ پرندگان، باغ پروانه ها و باغ خرندگان اشاره کرد.

افتتاح رسمی خط یک مترو اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر اصفهان زیرساخت‌های لازم حمل و نقلی فراهم شده است.

نوروزی با بیان اینکه تا چند روز آینده خط یک مترو به صورت کامل با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود، گفت: شهرداری اصفهان ظرف چهار ماه به اندازه چهارسال فعالیت شبانه روزی داشت و توانست خط یک مترو را تکمیل کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با راه اندازی خط یک مترو اصفهان مردم از شمالی ترین نقطه شهر به جنوبی ترین نقطه در کمترین زمان ممکن سفر می‌کنند، البته عملیات اجرایی خط دو مترو نیز آغاز شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان پتانسیل ها و زیرساخت های گردشگری زیادی دارد که این ظرفیت ها همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی و داخلی در شهر اصفهان اقامت داشتند، گفت: البته شهر اصفهان برای پذیرش پنج میلیون نفر گردشگر نیز ظرفیت دارد و هر گردشگر باید حداقل چهار روز در شهر اصفهان اقامت داشته باشد تا بتواند گوشه‌ای از زیبایی های آن را ببیند.

اصفهان، عضو شبکه خلاق یونسکو

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پروازهای خارجی از کشورهای ترکیه، اتریش، امارات در فرودگاه اصفهان انجام می شود، افزود: فرودگاه اصفهان در حال توسعه است و به همین منظور رایزنی‌های لازم برای انجام پرواز از کشور روسیه نیز در حال انجام است.

نوروزی با اشاره به اینکه نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان برای برقراری ارتباط با شهرهای جهانی راه اندازی شده است، اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای عضو شبکه خلاق یونسکو است و به همین جهت طی چند روز گذشته موفق به معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان در اجلاسیه کراکوف لهستان شدیم.

وی تصریح کرد: اصفهان شهری استثنایی است و کمتر شهری در دنیا می‌توانید پیدا کنید که ویژگی‌های اصفهان را از جهات مختلف داشته باشد، به همین دلیل معتقدم هر کس به نصف جهان سفر کرده باشد، اما اصفهان را ندیده باشد، انگار هیچ کجای دنیا را ندیده است.

شهردار اصفهان افزود: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در اصفهان به ویژه در زمینه ساخت هتل و تبدیل خانه‌های تاریخی به مسافرخانه یا رستوران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان در صدد توسعه این جهان شهر تاریخی است، اظهارکرد: شهرستان‌های استان اصفهان نیز جاذبه‌های زیادی ازجمله تالاب گاوخونی در شهر ورزنه و چشمه سارها و طبیعت بسیار زیبا در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر دارند، بنابراین ایرانیان خارج از کشور اگر برنامه ای ۱۵ روزه برای سفر به اصفهان داشته باشند، می توانند یک هفته در شهر و یک هفته در سایر نقاط استان اصفهان گردش کنند و از سفر به این استان پهناور و زیبا لذت ببرند.

کد خبر 347783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بيگي DE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    1 0
    سلام.... شهرك شهيد كشوري.... بخصوص قسمت 170 هكتاري ( خدماتي) ان.... پتانسيل خوبي براي ساخت و ساز و احداث پروژه هاي بديع و فاخر در اصفهان و سطح منطقه و حتي كشورهاي اطراف دارد... جا دارد از سرمايه گذاران بخش دولتي و خصوصي داخلي و بالاخص خارجي توانمند در اين زمينه كمك گرفته شود و اين بستر بكر را از جهت زير ساخت هاي گردشگري و توريستي و خدماتي و.... هر چه سريعتر اجرايي نمود... انشاالله.