طلسم ۲۸ ساله شکست؛ صعود انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی

تیم ملی انگلیس با پیروزی برابر سوئد پس از ۲۸ سال موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سوئد و انگلیس در ورزشگاه سامارا به مصاف هم رفتند که در نهایت این انگلیس بود که به برتری ۲ بر صفر رسید و به جمع ۴ تیم نهایی جام جهانی پیوست.

گل‌ها: مگوایر (دقیقه ۳۰) و دله آلی (دقیقه ۵۹) برای انگلیس

اخطار: گیدتی (دقیقه ۸۷) و لارسون (دقیقه ۹۰+۴) از سوئد؛ مگوایر (دقیقه ۸۷) از انگلیس

سوئد: روبین اولسن، ویکتور لیندلوف، آندریاس گرانکوئیست، امیل کرافت (۸۵- پونتوس جانسون)، لودویگ آگوستینسون، سباستین لارسون، آلبین اکدال، ویکتور کلاسن، امیل فورسبرگ (۶۵-مارتین اولسن)، مارکوس برگ و اولا تویوونن (۶۵- جان گیدتی)

انگلیس: جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون (۸۴- اریک دایر)، دله آلی (۷۷- فابیان دلف)، جسی لینگارد، کیرن تریپر، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ (۱+۹۰- مارکوس راشفورد) و هری کین

سوئد و انگلیس که به ترتیب با پشت سر گذاشتن سوئیس و کلمبیا در دیدارهایی نزدیک در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می‌رفتند بازی را با احتیاط و با ریتم آرامی آغاز کردند. نیم ساعت اولیه بازی کسل کننده بود و کمتر موقعیتی روی دروازه‌ها ایجاد شد تا اینکه انگلیس به روش خودش و روی یک ضربه کرنر با ضربه سر "مگوایر" به گل رسید تا سوئد با دریافت این گل از ارائه بازی بسته دست بکشد.

انگلیسی‌ها که با وجود زدن یک گل باز هم بر بازی سوار بودند، نیمه دوم بهتر از حریف عمل کردند و مزد برتری خود را با گل دقیقه ۵۹ " دله آلی" که روی ارسال از سمت راست در تیر دور و ضربه سر او به دست آمد گرفتند. سوئد که در طول بازی نتوانست انگلیس را آن چنان که باید تحت فشار قرار دهد چند موقعیت خیلی خوب بدست آورد که آنها هم به لطف مهارهای خوب "پیکفورد"، دروازه‌بان انگلیس راهی به گل پیدا نکرد.

انگلیس با پیروزی ۲ بر صفر در این دیدار برای اولین بار پس از جام جهانی ۱۹۹۰ به جمع ۴ تیم نهایی راه یافت و یک گام دیگر به رویای قهرمانی در جام جهانی پس از ۵۲ سال نزدیک شد. شاگردان "گرت ساوت گیت" در مرحله بعدی به مصاف برنده دیدار امشب روسیه و کرواسی خواهند رفت.

کد خبر 347774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.