از معضلات اقتصادی برداشت سیاسی نکنید

شهرضا - عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: حل معضلات اقتصادی کشور نیازمند اتخاذ تدابیر علمی و استفاده از نظرات افراد متخصص است، پیش از این هم برای رفع مشکل مؤسسات مالی اقدام شد، اما به دلیل سیاسی بودن از آن حمایت نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته طرح سؤال از رییس جمهور درباره عملکرد مؤسسات مالی را به علت نداشتن رضایت از عملکرد دولت امضا کردیم، اما به دلیل اینکه تعداد امضاها به حد نصاب نرسید، اجرا نشد.

وی افزود: زمانی که نمایندگان برای دومین بار خواستند تا نامه طرح پنج پرسش از رییس جمهور را امضا کنیم، نپذیرفتیم، زیرا این بار اهداف سیاسی در میان بود

عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته لیستی از فهرست نمایندگان در دو مرحله اجرای این طرح تهیه شد تا به این وسیله تعداد امضاها به حدنصاب برسد که این اقدام بدون هماهنگی انجام شد.

محمودی مهمترین معضل اقتصادی کشور را سوء مدیریت دانست و تصریح کرد: وضعیت نابه سامان اقتصادی کشور ربطی به تحریم‌ها و مسئله برجام ندارد.

وی با اشاره به افزایش نقدینگی در جامعه، تأکید کرد: سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار ارز و سکه سرازیر و سبب ایجاد تنش‌هایی در اقتصاد کشور شد.

عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی شدیدتر شده است، اظهار کرد: جناح‌های سیاسی و احزاب در چنین شرایطی نباید از موقعیت ایجاد شده برای تخریب یکدیگر استفاده کنند، همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اکنون زمان اتحاد نیروها است.»

محمودی با تأکید بر ضرورت اصلاح تیم اقتصادی دولت، گفت: در تیم اقتصادی دولت هیچ تحصیل کرده اقتصادی وجود ندارد، در حالی که با توجه به اوضاع کنونی، باید از نخبگان اقتصادی کشور استفاده شود.

وی وابستگی به نفت را مشکل بزرگ اقتصاد کشور دانست و افزود: دشمنان انقلاب به خوبی این مسئله را درک کرده و تلاش می‌کنند تا از این طریق بر اقتصاد کشور فشار وارد کنند.

عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت و مسئولان باید مسائل را شفاف و بی‌پرده با مردم در میان بگذارند، زیرا تجربه انقلاب ثابت کرده است که در هرکجا صادقانه از مردم یاری خواسته شد آنان با تمام توان وارد صحنه شدند.

محمودی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور نیازمند مدیریت صحیح اقتصاد است، تصریح کرد: مجلس به دنبال تشکیل تیم اقتصادی کارآمدی است تا بتواند خدمتی به مردم انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر دولت بتواند وضعیت اقتصادی کشور را مهار و با دلال‌ها مقابله کند، نمایندگان هم به سمت استیضاح نمی‌روند، اما لازم است هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدامات مفیدی انجام شود.

کد خبر 347713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.