کار بیش از ۴۵ ساعت در هفته برای خانم ها ممنوع!

محققان کانادایی متوجه شده اند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در زنانی که حداقل ۴۵ ساعت در هفته کار می کنند تا ۶۳ درصدافزایش می یابد درحالی که روش های زندگی سالم می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از techtimes، اضافه کاری ممکن است پاداش مالی برای شما به همراه داشته باشد، اما یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد ساعت های طولانی در محل کارماندن، ممکن است عواقب جدی برای زنان داشته باشد.

محققان در مطالعه خود اظهار داشتند: کار بیش از ۴۵ ساعت یا بیشتر در هفته با افزایش شیوع دیابت در میان زنان همراه است اما در مردان مشکلی ایجاد نمی کند.

پزشکان در این مطالعه همچنین گزارش دادند که تحقیقات و مراقبت های دیابتی با شواهد جدی ثابت کرده اند که ماندن زنان بیش از حد استاندارد در ساعت کار آنها را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می دهد.

این مشکل تا حدی جدی است که محققان متوجه شدند زنانی که۴۵ ساعت در هفته کار می کنند، ۶۳ درصد بیشتر  نسبت به کسانی که بین ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند دیابت دارند.

دلیل علمی این موضوع هم این است که کار بیش از ۴۰ ساعت در هفته شما را درمعرض استرس قرار می دهد که باعث ایجاد تغییراتی در تولید هورمون هایی نظیر کورتیزول می شود و با خواب ناکافی، سلامت روانی و مقاومت به انسولین ارتباط دارد.

بنابراین برای سلامتی زنانی که بیش از حد کار می کنند و سخت کوش هستند، لذت بردن از خواب راحت نقش بسزایی دارد. خواب با کیفیت پایین و استرس در محل کار
می تواند خطر ابتلا به دیابت و چاقی را افزایش دهد.

کد خبر 347686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.