نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

پس ماراتن دیدارهای دوجانبه وزیران خارجه عضو برجام، نشست کمیسیون مشترک به ریاست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

به گزارش ایمنا، در این نشست که به درخواست ایران در سطح وزیران برگزار می‌شود؛ قرار است بسته پیشنهادی اروپا باهدف تامین منافع اقتصادی، تجاری و مالی ایران از ادامه اجرای برجام بدون آمریکا بررسی شود.

صبح امروز وزیر امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزیر خارجه چین و روسیه دیدارهای دوجانبه داشته‌است. هم زمان دیدارهای جداگانه‌ دیگری میان وزرای خارجه روسیه با چین و هرکدام جداگانه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

«الیستر برت»، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در غیاب «بوریس جانسون» که برای شرکت در نشست اعضا کابینه درباره برگزیت، در وین حضور ندارد، به‌جای او در این نشست حضور دارد.

نشست امروز از آن‌جهت حائز اهمیت است که با تعمیق شکاف در روابط فرا آتلانتیکی طی هفته‌های اخیر، می‌توان امیدوار بود که اروپا بیش‌ازپیش موضع روشن‌تر و حمایت آشکارتری را در قبال حفظ توافق هسته‌ای از خود نشان دهد.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه طرحی را تأیید کرد که به‌موجب آن «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» می‌تواند با ایران تجارت کند. این اقدام در راستای غلبه بر موانع بانکی و زنده نگه‌داشتن توافق‌ هسته‌ای با ایران صورت می‌گیرد. کمیسیون اروپا نیز اعلام کرده است که برای مقابله با تحریم آمریکا «قانون انسداد» را برای حفاظت از شرکت‌ها اجرا می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 347666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.