انتخاب سوئیس و اتریش برای سفر روحانی هوشمندانه بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اتریش و سوئیس نقش قابل توجهی در اتحادیه اروپا دارند و سفر روحانی را می توان در جهت توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا قلمداد کرد.

علیرضا رحیمی در گفتگو با ایمنا درباره دلیل انتخاب اتریش و سوئیس برای سفر اروپایی روحانی، اظهار کرد: این دو کشور نقش قابل توجهی در اتحادیه اروپا دارند و این سفر را می توان در جهت توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا قلمداد کرد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر مرکز سازمان انرژی اتمی در وین مستقر است و دفاتر و بخش‌های مهمی از سازمان ملل متحد در اتریش و سوئیس است.

وی با بیان اینکه این دو کشور مجموعا نقش سازنده ای در تحولات بین المللی دارند و در موفقیت مذاکرات هسته ای ایران نیز موثر بودند، تصریح کرد: روحانی و دستگاه دیپلماسی کشورمان این دو کشور را هوشمندانه انتخاب کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سفر می تواند به تقویت موضع اروپایی ها برای حضور در برجام کمک کند و در تقویت مناسبات دو جانبه با این کشورها نیز اثر بخش باشد.

رحیمی بخش دیگری از دستاوردهای سفر رییس جمهوری را جذب سرمایه گذاری خارجی خواند و تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین نیاز جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری خارجی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بستر قانونی را در حوزه امنیت سرمایه گذاری و لوازم و قوانین مورد نیاز جهت اطمینان در سرمایه گذاری فراهم کرده است و حضور روحانی و گفتگوی مستقیم رییس جمهور با سرمایه گذاران، اطمینان بخشی بیشتری را در جهت امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری فراهم می کند.

رحیمی همچنین ادامه داد: همانطور که روحانی در سفرهای استانی خویش دیدارهای جداگانه ای با سرمایه گذاران استانی دارد، همین روال را در اروپا نیز داشته است و این اقدام می تواند تاثیر زیادی در گسترش مناسبات اقتصادی و حضور شرکت ها و قدرت های سرمایه گذاری در کشور داشته باشد.

تحرکات منافقین ناکام ماند

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس درباره حاشیه های این سفر نیز گفت: حاشیه ای که منافقین در آستانه این سفر  ایجاد کردند، آنقدر ناچیز و بی اثر بود که هیچ تاثیری در دستاوردهای سفر نخواهد داشت. افکار عمومی جهان، دولت ایران و حاکمیت را با مواضع رسمی می شناسند و مواضع رسمی ایران، مبارزه با تروریسم و تقویت صلح بین المللی است.

رحیمیاضافه کرد: ایران در حوزه هسته ای، کارنامه ارزشمندی داشته و سازمان های بین المللی و مراجع ذی ربط در برجام، مکررا تاکید کرده اند که ایران هیچ انحرافی از برنامه های هسته ای خود نداشته و به همه تعهدات برجام عمل کرده است، لذا تحرکات ناچیزی که گروهک منافقین برای به انحراف کشاندن این سفر داشتند، ناکام ماند.

این نماینده مجلس ضمن محکوم کردن این تحرکات خطاب به دولت فرانسه و کشورهایی که به عنوان مهمان در اجلاس منافقین شرکت کردند، خاطرنشان کرد: انتظار می رود این کشورها در چارچوب مواضع رسمی و دیپلماتیک پروتکل های بین المللی عمل کنند و اجازه زیاده خواهی به گروهکی که نام آن رسما در لیست سازمان های تروریستی است را ندهند.

کد خبر 347601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.