کمبود فضا مانع توسعه اشتغال در زندان‌های کشور است

رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: کمبود فضا در زندان‌ها مانع توسعه اشتغال در این مراکز شده و نیاز به همکاری قضات برای ایجاد اشتغال برای زندانیان در خارج از ندامتگاه داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر جهانگیر صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" اظهار کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید از همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق این شعار استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از نیروی کار جوان و مستعد کشور در زندان‌ها به سر می‌برند، افزود: نباید از این بخش غافل باشیم به این منظور راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی در زندان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی تصریح کرد: سازمان زندان‌ها به عنوان نهاد حمایتی در راستای خدمت به مردم در کنار تامین امنیت پایدار با جداسازی زندانیان خطرناک از جامعه کمک می کند که با حرفه آموزی و توانمندسازی آنها علاوه بر کمک به خودشان به خانواده هایشان نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه امروز در زندان‌های کشور بیش از ۱۳۰ حرفه آموزش داده می‌شود، افزود: در سال گذشته در ندامتگاه‌ها به ۱۳۰ هزار نفر حرفه آموزش داده‌ایم و ۱۰۰ هزار نفر از این مددجویان موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند.

جهانگیر گفت: کمبود فضا در زندان‌های کشور مانع توسعه اشتغال در این مراکز شده و برای ایجاد اشتغال برای زندانیان در خارج از ندامتگاه نیاز به همکاری قضات داریم.

کد خبر 347598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.