اجرای طرح "کتاب درمانی" در کتابخانه‌های شهرداری اصفهان

رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح کتاب درمانی، در کتابخانه های شهرداری برگزار می‌شود.

محمدرضاکشانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: درمان بیماری ها و رفع مشکلات مردم مهم ترین هدف اجرای طرح کتاب درمانی به شمار می‌رود که در حال حاضر هسته اولیه آن تشکیل شده و اجرای آن را در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

وی افزود: کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان در راستای اهداف خود که تامین نیازهای اطلاعاتی شهروندان، پرکردن اوقات فراغت و افزایش مهارت‌ها، آگاهی علمی و دانش اجتماعی شهروندان است، برنامه ریزی های خوبی انجام داده که مهم ترین آنها ایجاد دسترسی آسان و سریع به کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی است.

رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های این کتابخانه برای فصل تابستان، گفت: کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان تابستان امسال برای پر کردن اوقات فراغت و تامین نیازهای اطلاعاتی مردم، رویکردهای جدیدی از جمله توسعه خدمات نوین کتابخانه‌ای همراه با رویکردهای پژوهشی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان در آینده نزدیک به کانون نخبگان، پژوهشگران و محققان تبدیل می‌شود تا فعالیت‌های پژوهشی خود را در این مکان انجام دهند، تصریح کرد: در صدد ایجاد بخش‌های مختلفی در کتابخانه مرکزی شهرداری از جمله ایجاد بخش اطلاع‌رسانی و اشاعه گزینشی اطلاعات هستیم تا پژوهشگران بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

کشانی یکی از بهترین روش‌ها برای پر کردن اوقات فراغت را استفاده از «کتاب‌های رمان و داستان» دانست و خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان در این راستا مجموعه کتاب‌های اررزشمندی را در زمینه داستان و رمان خریداری کرده و این کتاب‌ها عادت های مطالعه را در شهروندان تقویت خواهد کرد.

وی گفت: کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی شهرداری اصفهان، به عنوان نخستین مرکز چند رسانه ­ای در شهر اصفهان و با زیربنایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع در پنج طبقه احداث شده و روزانه پاسخگوی نیاز بیش از دو هزار نفر از شهروندان است.

کد خبر 347592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.