یک کارشناس: مشارکت مردم پیش مقدمه اجرای طرح مدیریت واحد شهری است

یک کارشناس حقوق شهروندی با بیان اینکه پیش مقدمه اجرای طرح مدیریت واحد شهری مشارکت مردم در اداره شهر است، گفت: شهرداری ها باید مدل جدید مشارکت مردم در اداره شهرها را تعریف کنند.

مصطفی خضری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بدون شک یکی از موثرترین نهادها که تصمیمات و اقداماتش به شدت در زندگی مردم به صورت ملموس تاثیر دارد، شهرداری است.

وی با بیان اینکه تصمیمات درست و جامع شهرداری ها باعث بهبود شرایط و ارتقا سطح کیفیت زندگی و ارتقا مولفه های زیست محیطی می شود، افزود: از مهمترین سرفصل ها در شهرداری رسیدن به مدل جدید مشارکت مردم در اداره شهر است که با توجه به شرایط موجود در کشور باید توجه ویژه ای به این امر شود تا در آینده شاهد مشارکت موثر و هر چه بیشتر شهروندان با شهرداری ها و مدیریت شهری باشیم.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به ضرورت تحقق طرح مدیریت واحد شهری اظهار کرد: بدون شک پیش مقدمه اجرای طرح مدیریت واحد شهری مشارکت مردم در اداره شهر است، در این راستا باید وظایف از سوی حاکمیت به مدیریت محلی تفویض شود.

خضری ادامه داد: پس از تفویض اختیارات دولت به مدیریت محلی لازم است وظایف واگذار شده با مشارکت و همکاری شهروندان، سازمان های مردم نهاد، نهادهای صنفی، تخصصی و حرفه ای انجام شود در این صورت به طور حتم شاهد توسعه و پیشرفت شهرها، تسهیل شرایط زندگی در کلانشهرها و کاهش هزینه های پیدا و پنهان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با تحقق مدیریت واحد شهری به طور حتم رضایتمندی شهروندان از شهر افزایش می یابد زیرا خود مردم با مشارکتی که با مدیریت شهری دارند به طور مستقیم از پویایی این طرح بهره لازم را خواهند برد. 

کد خبر 347591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.