پیشنهاد ویژه شهردار برای رونق فرش اصفهان

شهردار اصفهان به فعالان حوزه فرش پیشنهاد داد "طرحی برای نصب و معرفی فرش اصفهان در یونسکو در نظر بگیرند و شهرداری هم در این مسیر تسهیل گر و حامی خواهد بود."

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه در بیست و نهمین جلسه از سلسله نشست های «اصفهان فردا»  که با حضور فعالان حوزه فرش برگزار شد، اظهار کرد: در جلساتی که تحت عنوان اصفهان فردا با تمامی گروه‌ها داشتیم درس های زیادی آموختم.  

وی با اشاره به هنرمندان حوزه فرش گفت: در تمامی دنیا گوشه‌ای از هنرهای شما نمایان است و این نشات گرفته از روح بلند، عرفان و هنرمندی شما است.  

شهردار اصفهان با اشاره به طرح های فرش گفت: اینکه چهار سبک بافندگی اصفهان ثبت جهانی شده جای خوشحالی دارد.  

نوروزی با اشاره به تحریم ها گفت: تحریم ها و افزایش نرخ ارز هر چند مشکلاتی به دنبال خواهد داشت، اما موجب بهبود وضعیت درآمد تولیدات ملی شده و این فرصت خوبی برای ارز آوری است.  

فرصت طلایی خواهرخواندگی

وی با اشاره به اینکه از فرصت خواهر خواندگی می‌توان استفاده کرد، گفت: خواهر خواندگی عقد میان دو شهر است و محل اعتماد و فرصت طلایی برای شهرها است.  

شهردار اصفهان با اشاره به سفری که به فرانسه داشت، اضافه کرد: در فرانسه مذاکراتی جهت برگزاری نمایشگاه های متعدد انجام شد.  

نوروزی تصریح کرد: زمان وزیر اسبق آموزش و پرورش  فرشی به سازمان یونسکو اهدا شده که در زمان حضور روسای جمهور کشورها پهن می‌شود و این بهترین تبلیغ برای ایران و فرهنگ آن است. 

حمایت از شهرداری، ذوق و هنر از شما

وی از فعالان حوزه فرش خواست که بررسی کنند فرش اصفهان به چه صورتی در یونسکو نصب شود تا هم دیده و معرفی شود و هم مورد استقبال خارجی ها قرار گیرد.  

شهردار اصفهان اضافه کرد: یکی از مباحثی که در بازدید از کراکوف، ورشو و وین مطرح شد برگزاری نمایشگاه بود. از این موقعیت می‌توان برای نمایش آثار استفاده کرد. بیایید با تعامل با هم کاری کنیم تا هنر دست شما در معرض نمایش دائمی همه باشد، شهرداری هم در این مسیر تسهیل‌گر و حامی شما خواهد بود.  

 باید با جهان تعامل کرد

نوروزی با بیان ضرورت تعامل با شهرهای دیگر کشورها جهت شناساندن اصفهان و ظرفیت هایش به دنیا تصریح کرد: من پیش از این به این کشورها سفر کرده بودم و شوق شخصی برای بازدید دوباره نداشتم، اما بر خود واجب می دانم به عنوان شهردار و برای شناساندن کلان شهر اصفهان، با دنیا تعامل داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه برخی تنگ نظرانه مانع استفاده از این فرصت‌ها می‌شوند، تصریح کرد: رویاهایی که برای شهر داریم از طریق دیپلماسی عمومی عملی می‌شود، در این صورت مردم کشورهای دیگر هم به بازدید اصفهان می آیند و شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.  

شهردار اصفهان اضافه کرد: چاه نفت نه در خوزستان که در میدان امام (ره) و چهارباغ است، متاسفانه موزه های ما خالی است، اما در کشورهای دیگر برای تهیه بلیط صف کشیده می‌شود.  

نوروزی تصریح کرد: کار طراحان فرش علمی و ادامه دهنده مسیر گذشتگان همراه با خلاقیت و نوآوری است. کار هنرمندان فرش یگانه است و دیگران می‌توانند خوب شما را قضاوت کنند.  

شهر موزه ای در ریسباف

وی در خصوص دغدغه ساخت شهر موزه ای در مکان کارخانه ریسباف گفت: در این خصوص دوبار با وزیر راه صحبت کردم. شما هنرمندان می توانید درخواست کنید که کارخانه ریسباف به یک شهر موزه ای تبدیل شود که فرش هم در آن وجود داشته باشد.  

شهردار اصفهان با اشاره به تبریز ۰۱۸ ۲گفت: برای رونق گردشگری اصفهان و تبریز، تفاهم نامه ای منعقد شده که اولین قدم آن در مراسم بزرگداشت صائب تبریزی برداشته شد.  

کد خبر 347569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.