تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری باغبهادران

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: هرگونه اقدام بدون برنامه ریزی مناسب در حوزه صنعت گردشگری باعث شکست در رسیدن به اهداف بلند مدت، کسب درآمدهای پایدار شهری برای شهرداری ها و ... می شود، از این رو بر آن شدیم با انجام کارهای کارشناسی شده به سمت تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری باغبهادران حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در جمع خبرنگاران، توجه و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری در شهرستان لنجان را امری حیاتی دانست و اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه‌ یافته صنعت گردشگری نقش عمده‌ای را در اقتصاد آنها بر عهده دارد به گونه ای که این کشورها از این صنعت به عنوان منبع درآمدزایی استفاده می کنند و شاهد راندمان بالایی از اشتغالزایی و واردات ارز هستند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری همواره به‌عنوان یکی از فرصت‌های خوب رونق اقتصادی مورد توجه فعالان اقتصادی قرار داشته و قطعا توجه به این صنعت می تواند شهرستان لنجان را به بازاری مناسب برای مشتاقان به سرمایه گذاری تبدیل کند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: بخش باغبهادران از طبیعتی بکر برخوردار بوده و وجود رودخانه زاینده رود و آثار تاریخی در کنار این طبیعت وصف ناپذیر فرصتی مناسب را برای دیدن مناظری بی بدیل به ویژه در طبیعت روستاهای این بخش به وجود آورده است و قطعا با تامین زیرساخت‌های لازم می‌توان این بخش را یکی از با ارزش ترین مقاصد گردشگری بوم گردی و طبیعت گردی کشور تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مکمل یکدیگر هستند و هر سه حوزه باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم توسعه گردشگری  را در شهرستان لنجان رقم بزنیم، ادامه داد: آگاهی نداشتن از فرصت های موجود در حوزه گردشگری، سختگیری های موجود در تصویب طرح های سرمایه گذاری، نبود یک برنامه ریزی منسجم و تعریف شده برای هدایت سرمایه های گردشگری، نگرش صرف به جذب سرمایه بدون اولویت بندی، تدوین برنامه و... از جمله چالش های سرمایه گذاری گردشگری است و قطعا تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری باغبهادران می تواند اینگونه چالش ها را از میان بردارد.

وی عنوان کرد: امروز بالغ بر ۹ پروژه گردشگری بزرگ و تاثیرگذار در شهر باغبادران تعریف شده که در حدود چهار پروژه آن مجوزهای لازم اخذ و سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرایی شدن آنها وارد میدان شده است و قطعا با اجرایی شدن این گونه پروژه ها شاهد ایجاد اشتغال قابل توجه و همچنین رونق اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در حوزه کسب درآمدهای پایدار اقدامات دیگری نیز در شهرستان لنجان انجام شده که اجرای آنها بسیاری از دغدغه های موجود در شهرداری های شهرستان لنجان را کاهش خواهد داد از دیگر اقدامات رفع مشکلات بین شهرداری چمگردان و شهرداری زرین شهر با فولاد سبا بوده است.

وی یادآور شد: قرار گرفتن صنایعی چون مجتمع فولاد سبا در کنار شهرهای چمگردان و زرین شهر امری اجتناب ناپذیر است، اما قطعا با همکاری بین آنها می توان این همجواری را به سمت و سویی سوق داد که هم صنعت به رشد و بالندگی خود ادامه دهد و هم مردم منطقه از این همسایگی نه تنها متضرر نشوند بلکه به نحو مطلوب و شایسته ای منتفع شوند.

صفرخانلو افزود: در مذاکرات صورت گرفته توافقاتی انجام شده تا مجتمع فولاد سبا با ساخت کارخانه ای تولیدی، بدهی خود را به شهرداری های چمگردان و زرین شهر پرداخت کند و از سوی دیگر با ساخت این کارخانه نه تنها شاهد ایجاد اشتغال باشیم، بلکه شهرداری های زرین شهر و چمگردان نیز از درآمدی پایدار برخوردار شوند و تحقق این مهم خدمتی ماندگار به شمار می آید.

وی متذکر شد: امروز بیش از ۵۰ پروژه تاثیر گذار در شهرستان لنجان با گذشت بیش از ۹ سال همچنان نیمه تمام باقی مانده اند که بعضی از این پروژه ها تنها به دلیل برخوردهای سیاسی و جناحی به این وضعیت دچار شده اند و با توجه به مشکلاتی که امروز در حوزه اشتغال با آن مواجه هستیم دیگر اجازه نخواهیم داد این برخوردها در اجرای هیچ پروژه ای تاثیر بگذارد و با برنامه ریزی های انجام شده قطعا در ماه های آینده شاهد انجام کارهای بزرگی در شهرستان لنجان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز مسئولان و احزاب مختلف باید صادقانه و فارغ از مسایل سیاسی مسیر خدمت به مردم را انتخاب کنند، گفت: خوشبختانه طی مدت گذشته با اقدامات انجام شده، شاهد تغییر ادبیات احزاب و جناح های مختلف سیاسی در شهرستان لنجان هستیم و برهمین اساس برنامه ریزی های انجام شده تا بتوانیم احزاب مختلف را در جلسه ای گرد هم آورده و به نوعی آشتی بین احزاب را در این شهرستان رقم بزنیم.

وی یادآور شد: با بررسی های انجام شده شاهد تغییراتی اساسی در حوزه مدیریتی چند اداره و نهاد در شهرستان لنجان بوده ایم که این روند ادامه خواهد داشت تا مدیران ناکارآمد در اداره ای وجود نداشته باشد البته باید به این مهم نیز توجه داشت که در تغییر و انتصاب مدیران ادارت هیچ گونه سیاسی کاری انجام نگرفته و هیچ گروهی نمی تواند ادعا کند در انتصاب مدیران تاثیرگذار بوده است.

کد خبر 347561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.