فراخوان جذب ایده‌های خلاقانه در حوزه مصرف آب

نخستین برنامه ایده‌شو با محوریت صرفه‌جویی در مصرف آب در حوزه فضای سبز با مشارکت مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در حوزه فضای سبز و پیوند مدیریت شهر با صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و طبقه خلاق، رویداد ایده شو در دو بخش "ایده پردازی" و "ارایه طرح" برگزار می‌‎شود.

محمد حسین قورچانی ادامه داد: چهلمین رویداد ایده شو در حالی برگزار می شود که برای نخستین بار یکی از موضوعات حوزه مدیریت شهری را پوشش می دهد.

محورهای بخش "ایده پردازی" شامل ایده‌پردازی در خصوص روش‌های آبیاری و نگهداشت آب در فضای سبز شهری، ایده‌پردازی در خصوص بهینه‌سازی مصرف آب در خدمات شهری، ایده‌پردازی در خصوص جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی است.

محورهای بخش "طرح"  معرفی روش‌ها و ادوات نوین آبیاری با تأکید برافزایش راندمان آبیاری و کاهش میزان آب، معرفی روش‌های نوین تکثیر گونه‌های مقاوم و متحمل به تنش‌های محیطی مانند روش کشت بافت، معرفی ادوات و سامانه‌های نوین کنترل هوشمند فضای سبز شهری در زمینه های مختلف از قبیل ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه‌های توزیع و انتقال آب، سیستم‌های آبیاری، رطوبت خاک، ارائه طرح در خصوص بومی‌سازی ادوات آبیاری با رویکرد افزایش پایداری سیستم‌ها  است.

به گزارش ایمنا، ایده‌پردازان می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را از طریق تارنمای (www.startupevent.ir) حداکثر تا تاریخ ۲۲ تیرماه ارسال کنند. این رویداد در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ لغایت ۱۹ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می‌شود.

کد خبر 347542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.